فناوری

ثروتمندترین مرد جهان (ایلان ماسک) چه چیزی در ذهن می‌پروراند؟

بنیانگذار شرکت های تسلا موتورز، اسپیس ایکس و همچنین شرکت گسترش پرداخت پی پال به تازگی بر اساس جدیدترین آمارهای اعلام شده از منابع معتبر گوگل، به عنوان ثروتمندترین مرد سال 2021 شناخته شده است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در ذهن ثروتمند ترین مرد جهان، ایلان ماسک، چه می گذرد؟ چه اقداماتی قرار است در سال 2021 انجام دهد؟ چرا ایلان ماسک در میان تمام مردم دنیا تا این اندازه به شهرت رسیده است؟

برای یافتن پاسخ این سوالات در ادامه این مقاله همراه ما در ایزی بیلد باشید تا با زندگی حرفه ای ایلان ماسک بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه

با نگاهی به زندگی نامه ایلان ماسک به راحتی می توان فهمید که او در یک خانواده معمولی در آفریقای جنوبی متولد شده است و هرگز پدر و مادر ثروتمندی نداشته است؛ اما بذر موفقیت و پشتکار را از همان دوران کودکی در وجود خود کاشت، به طوری که بعد از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر و در سن 12 سالگی نه تنها دچار افسردگی نشد بلکه با ساخت بازی کامپیوتری BLASTAR و فروش آن موفق به کسب درآمد 500 دلاری شد که یک موفقیت بسیار ارزشمند برای یک پسر بچه 12 ساله می باشد.

ایلان ماسک از همان دوران، رویای مهاجرت به ایالات متحده را در ذهن می پروراند و برای تحقق این رویا، در سال 1989 بدون حمایت پدرش به کانادا مهاجرت کرد. در آنجا به مدت دو سال به تحصیل در انتاریو مشغول بود و پس از تحمل سختی های فراوان در سال 1992 به ایالات متحده مهاجرت کرد. زندگی در ایالات متحده بدون پشتیبان و حامی بسیار دشوار بود و ایلان ماسک در سالهای ابتدایی اقامتش با فقر و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک از ایالات متحده دریافت کرد و پس از یک وقفه طولانی تحصیل در رشته مدیریت اقتصادی را شروع کرد.

زندگی ایلان ماسک به قدری پر ماجرا می باشد که می توان چندین صفحه بدون وقفه راجع به اتفاقات آن نوشت؛ اما هدف ما از نگارش این مقاله پرداختن به گذشته نمی باشد پس با ما همراه باشید تا به بررسی رویداد هایی که در آینده توسط این نابغه دنیای تکنولوژی و فناوری به وقوع خواهد پیوست بپردازیم.

هشدار ایلان ماسک در رابطه با تکنولوژی هوش مصنوعی

ثروتمندترین مرد جهان (ایلان ماسک) چه چیزی در ذهن می‌پروراند؟

بسیاری از ماها با شنیدن کلمه هوش مصنوعی به یاد ربات های فیلم های علمی تخیلی میفتیم که تحت کنترل انسان توانایی انجام یک سری کارهای برنامه ریزی شده را داشتند؛ اما هوش مصنوعی که ایلان ماسک از آن سخن به میان آورده است و در رابطه با آن احساس نگرانی می کند بسیار پیچید تر از آن چیزی می باشد که در فیلم های علمی و تخیلی مشاهده می کنیم. طبق سخنان مدیر عامل کمپانی نورالینک در یک کنفرانس با محوریت هوش مصنوعی این چنین اظهار داشت که ”هوش مصنوعی به یکی از پیشرفته ترین تکنولوژِ های ساخته شده توسط بشر تبدیل خواهد شد” وی همچنین برای بیان تفاوت هوش مصنوعی با انسان این چنین بیان کرد که ” هوش مصنوعی بسیار باهوش تر از انسان ها خواهد بود اگر بخواهم مثال بزنم می توانم به تفاوت هوش انسان و شامپانزه اشاره کنم که همان طور که شامپانزه ها در برابر انسان ها از هوش بالایی برخوردار نیستند انسان هم در برابر هوش مصنوعی وضعیت را پیدا خواهد کرد”.

ایلان ماسک همچنین دلیل اصلی تاسیس شرکت نورالینک را اینگونه بیان کرد که ” اگر نتوانیم هوش مصنوعی را شکست دهیم پس باید با آن همگام شوید”

رویای ماسک برای سکونت در مریخ

ثروتمندترین مرد جهان (ایلان ماسک) چه چیزی در ذهن می‌پروراند؟

افزایش جمعیت جهانی، تغییر شرایط آب و هوایی زمین، مصرف بی رویه منابع تجدید ناپذیر و از این قبیل مشکلات، رویای زندگی بر روی سیاره ای دیگر را در ذهن ایلان ماسک به وجود آورد. از این رو ایلان ماسک میلیون ها دلار صرف انجام آزمایش های علمی خود در شرکت اسپیس ایکس کرده است تا بتواند شرایط جوی در سیاره مریخ را بررسی کند و در صورت امکان، شرایط حیات را در این سیاره به وجود آورد.

به گفته ایلان ماسک با انفجار های هسته ای در دو قطب سیاره مریخ می توان دمای آن را تا حد لازم برای سکونت انسان ها گرم کرد. بعد از مشکل حل دما، مسئله مهم بعدی اتمسفر مریخ می باشد. بیش از 95 درصد سطح سیاره مریخ را گاز کربن دی اکسید تشکیل داده است که یک گاز فوق العاده سمی برای تنفس انسان ها محسوب می شود و در این شرایط امکان زندگی در سیاره مریخ عملا از بین می رود؛ بنابراین اختصاص دادن جایزه 100 میلیون دلاری به بهترین فناوری جداسازی گاز کربن دی اکسید و تولید گاز اکسیژن از آن، به هیچ وجه جای تعجب ندارد.

از دیگر فعالیت های شرکت اسپیس ایکس می توان به ساخت شاتل های فضایی که قابلیت حمل انسان و تجهیزات مورد نیاز برای سفر های فضایی را دارند اشاره کرد. یکی از این شاتل های فضایی که تحت نظر شرکت اسپیس ایکس و شرکای این شرکت در حال ساخت و آماده سازی می باشد فضاپیمای دراگون است. طبق گفته مسئولان اجرایی، این فضاپیما در مراحل آخر ساخت و آماده سازی خود به سر می برد و امکان بهره برداری از آن و آغاز گردشگری های فضایی در انتهای سال 2021 فراهم خواهد شد.

کمپانی تسلا موتورز از محصولات تمام خودران خود رونمایی خواهد کرد!

ثروتمندترین مرد جهان (ایلان ماسک) چه چیزی در ذهن می‌پروراند؟

یکی از استراتژی های ایلان ماسک در تسلا موتورز، جلوتر از تکنولوژی قرار گرفتن است. به عنوان مثال در سال 2003 کمپانی تسلا موتورز با هدف جایگزینی انرژی الکتریکی به جای سوخت بنزینی برای فعالیت موتور خودروها، شروع به ساخت محصولات خود کرد. اگرچه این فرآیند برای این کمپانی بسیار هزینه بر بود اما در عوض تسلا موتورز برای معرفی محصولات خودش هرگز میلیون ها دلار را صرف هزینه های تبلیغات نکرده و پولی را که باید برای تبلیغات محصولات هزینه می شد در جهت پیشرفت تکنولوژی و بالا بردن کیفیت و امنیت محصولات خود خرج کرده است.

اگر تحولات بزرگ تسلا همانطور که قول داده شده است اتفاق بیفتد، سال 2021 باید یک سال بزرگ برای تیم ماسک باشد. یکی از جدیدترین تکنولوژی های به کار رفته در محصولات تسلا موتورز استفاده از سیستم تمام خودران برای هدایت اتومات خودرو بدون دخالت انسان می باشد. اگرچه این تکنولوژی قرار بود تا پایان سال 2020 در اختیار طرفداران دو آتیشه محصولات تسلا موتورز قرار بگیرد اما به دلیل بروز مشکلاتی از جمله شیوع بیماری کووید 19 تاریخ عرضه این محصول یک سال به تعویق افتاد و در حال حاضر سری تمام خودران محصولات کمپانی تسلا در مراحل آخر آزمایش و عیب یابی های نهایی قرار دارد و پس از تکمیل مراحل و دستیابی به استاندارد های لازم، این تکنولوژی پیشرفته با مبلغ تنها 10000 دلار در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از محصولات تسلا موتورز که قول رونمایی و عرضه آن در سال 2021 به طرفداران داده شده است، نسل جدیدی از وانت ها با نام Cybertruck می باشد. سایبرتراک اولین وانت برقی تولید شده تا به امروز میباشد که از طراحی خاص و منحصر به فردی برخوردار است. تسلا قصد دارد پیش از آن که نسخه مقرو به صرفه و تک موتوره این محصول را روانه بازار کند، از نسخه دو موتوره خود در سال 2021 رونمایی کند.

ثروتمندترین مرد جهان (ایلان ماسک) چه چیزی در ذهن می‌پروراند؟

 

 

نتیجه گیری

طبق گزاره های آورده شده در نگارش بالا، ایلان ماسک بر خلاف بسیاری از میلیاردرهای حال حاضر، بیشتر انرژی، زمان و سرمایه خود را در جهت هرچه آسان تر شدن شرایط زندگی و همچنین پیشرفته تر شدن محصولات شرکت های خود هزینه می کند و پیوسته و بدون خستگی در تلاش است تا هرچه زودتر به تمام اهدافی که در سر می پروراند دست یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا