فناوری

هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک چقدر است؟

این روزها اینترت ماهواره ای و پروژه استارلینک تبدیل به موضوع روز دنیا شده است. سرعت بسیار بالای این پرژه و دسترسی آسان و سراسری آن، موجب شده است تا هر فردی برای داشتن آن و استفاده از امکانات بی نظیر آن وسوسه شود.

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس با همکاری این شرکت و اختصاص دادن سرمایه بیش از 30 میلیارد دلار به این پروژه، این پروژه را تا مرحله اجرا به پیش برده است و هم اکنون بیش از 60 هزار کاربر فعال از این تکنولوژی استفاده می کنند وگفته می ود تا آخر شهریور امسال تعداد کاربران فعال این پروژه به بیش از نیم میلیون نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه استفاده از پروژه اینترنت ماهواره ای چقدر است؟

برای اتصال به اینترنت ماهواره ای به یک مودم روتر نیاز است که سیگنال های ماهواره ای را دریافت کند. هزینه هر مودم مخصوص اینترنت ماهواره ای در حدود 500 دلار است که با احتساب دلار 28 هزار تومانی مبلغی در حدود 14 میلیون تومان است علاوه بر آن شارژ ماهانه این سرویس در حدود 100 دلار است ( تقریبا معادل 2.8 میلیون تومان).

در نگاه اول این مقدار هزینه برای هر شخص با توجه به سطح درآمد عموم افراد جامعه هزینه ای بسیار گزاف می باشد که عموم افراد جامعه توان پرداخت آن را نخواهند داشت.

اما این پروژه به فکر تمام افراد جامعه بوده است؛ پهنای باند بسیار بالای این سرویس این امکان را فراهم می کند که تعداد بسیار بالایی کاربر همزمان از یک سرویس استفاده کنند بدون این که مشکلی در اتصال به وجود بیاید و یا کاربران با کندی سرویس رو به رو شوند.

سرعت اینترنت ماهواره ای چقدر است؟

طبق گفته مدیر عامل کمپانی اسپیس ایکس، ایلان ماسک، تا پایان شهریور ماه سرعت آپلود فایل در این پروژه به 300 مگابایت در ثانیه می رسد این سرعت هم اکنون در حدود 50 تا 150 مگابایت در ثانیه است.

همچنین میزان تاخیر در این سرویس هم قرار است از 40 میلی ثانیه به 20 میلی ثانیه کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا