سبک زندگی

فیلم هایی که در سال 2021 نباید از دست داد | ایزیبیلد

صنعت سینما، به خصوص صنعت سینمای هالیوود، از صنایع بسیار پر رونق در سال های اخیر بوده است که البته به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا این صنعت هم مانند بسیاری از صنایع با چالش و افت شدیدی رو به رو شد. تاریخ اکران فیلم ها و سریال های پرطرفدار به تعویق افتاد و انتظار تماشاچیان برای تماشای فیلم های محبوبشان به درازا کشیده شد. ایزیبیلد در این مقاله به بررسی فیلم های سینمایی و مجموعه هایی که قرار است در سال 2021 اکران شود پرداخته است. البته تاریخ هایی که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته شده است بدون درنظر گرفتن شرایط کرونا و براساس زمان بندی های رسمی اعلام شده از سوی منابع موثق می باشد و در صورت شیوع مجدد بیماری کرونا و بحرانی شدن مجدد شرایط، به تعویق افتادن زمان اکران فیلم های ذکر شده دور از انتظار نمی باشد.

فیلم شماره یک: Dune

فیلم هایی که در سال 2021  نباید از دست داد | ایزیبیلد

تقریبا تمام طرفداران فیلم های سینمایی با ژانر علمی تخیلی، منتظر اکران این فیلم در سال 2020 بودند که کرونا مانع اکران به موقع این فیلم شد.

با احتمال بسیار بالا این فیلم در دسامبر 2021 اکران خواهد شد، اما سوال اینجاست که آیا اکران عمومی این فیلم بر روی پرده سینما از لحاظ بهداشت و سلامت، امکان پذیر خواهد بود یا این فیلم در نمایشگرهای خانگی به تصویر در می آید؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که  دنیس ویلنوو، کارگردان فیلم سینمایی DUNE، طی مصاحبه ای اعلام کرده است که اکران فیلم در استودیوهای خصوصی شبکه های تلوزیونی که هیچ علاقه ای به این صنعت ندارند، خیانتی بزرگ به صنعت فیلم سازی می باشد. وی همچنین معتقد است که DUNE  فیلمی مناسب برای اکران در پرده ی سینما می باشد نه استودیوهای خصوصی.

فیلم برداری این فیلم در کشور مجارستان و اردن سال گذشته به پایان رسیده بود و احتمالا این فیلم سینمایی اکنون در مراحل انتهایی پس از تولید و آماده اکران می باشد.

موضوع اصلی فیلم اقتباسی بسیار امیدوارکننده از رمانی با همین نام می باشد که به نویسندگی فرانک هربت به نگارش درآمده است.

درباره داستان:

dune، بیش از هر چیز، یک اپرای فضایی بزرگ و پیچیده است  که در زمان به 10000 سال بعد سفر کرده است. در آن زمان یک امپراطوری فئودالی معروف به Imperium بر کهکشان حکومت می کند.  پاول، تنها پسر برجسته دوك لئو آتریدس، باید با بارون هاركونن شیطانی نبرد كند و همچنین برای زندگی خود در سیاره غیر قابل سکونت آراكیس، سیاره ای پوشیده از تپه های شنی و كرمهای ماسه ای بسیار عظیم الجثه، بجنگد.

اما چیزی که همه از آن صحبت می کنند وجود همین کرم های بزرگ می باشد به طوری که ویلنوو طی مصاحبه ای اعلام کرده است که” هنگامی که ما در فکر طراحی این کرم بودیم سعی کردیم شرایط و ویژگی هایی در آن ایجاد کنیم که زندگی بر روی این سیاره را برای این موجود عظیم الجثه قابل باور کند و مخاطب زنده ماندن این موجود را در این شرایط به طور کامل باور کند.” وی همچنین افزود ” برای من مهم بود که درک کنم این موجود عظیم الجثه دارای حس است و به عنوان یک شخصیت خداگونه دارای روح باشد.

فیلم شماره 2: BIOS

فیلم هایی که در سال 2021  نباید از دست داد | ایزیبیلد

تاریخ انتشار پیش بینی شده: 16 آوریل 2021

در بایوس، تام هنکس نقش یک مخترع و مهندس را بازی می کند که (شاید؟) آخرین انسان روی زمین پس از یک رویداد خورشیدی است که باعث ویرانی جهانی شده است. شخصیت اصلی داستان، یک ربات می سازد تا در صورت بروز اتفاقی برای او، سگش را همراهی کند و داستان بر مبنای سفرهای این سه نفر در سراسر کشور جریان پیدا می کند و در این روند اتفاقاتی برای آنها پیش می آید که حوادث پیش روی آنان را شکل می دهد. هنوز جزئیات بیشتری در دسترس نیست، اما به نظر می رسد این یک داستان علمی-تخیلی جالب و دل انگیز است – یا حداقل این چیزی است که ما می توانیم از این واقعیت استنتاج کنیم که تام هنکس در آن بازی می کند و یک سگ یکی از نقش های مهم داستان می باشد.

فیلم شماره 3: Chaos Walking

فیلم هایی که در سال 2021  نباید از دست داد | ایزیبیلد

تاریخ انتشار پیش بینی شده: 5 مارس 2021

این فیلم با الهام گرفتن از کتاب علمی-تخیلی The Knife of Never Letting Go که بخشی از سه گانه Chaos Walking به نوشته پاتریک نس است تهیه و کارگردانی شده است. بازیگران این فیلم؛ دیزی ریدلی، تام هالند و مادس میکلسن هستند.

داستان این فیلم به صورت پیش فرض ممکن است برای هر کسی که کتاب ها را نخوانده کمی عجیب باشد، اما واقعاً جذاب است یک زن (که ریدلی خواهد بود) در سیاره ای که هیچ زن دیگری در آن وجود ندارد سقوط می کند و مردان در آن سرزمین به وسیله ی سروصدا افکار خود را بروز می دهند و … .

ساخت و تدوین این فیلم مانند بسیاری دیگر از فیلم های هالیوودی با مشکلات فراوانی همراه بوده است. به گفته کارگردان، بخش بزرگی از این فیلم سینمایی در سال گذشته دوباره فیلم بردارری شد و این عامل یکی از مهمترین عوامل تاخیر در اکران آن می باشد.

فیلم شماره 4: INFINITE  (بی نهایت)

فیلم هایی که در سال 2021  نباید از دست داد | ایزیبیلد

تاریخ انتشار پیش بینی شده: 28 مه 2021

Infinite براساس رمان The Reincarnationist Papers به نگارش دکتر اریک مایکرانز در سال 2009، به کارگردانی آنتوان فوکوآ ساخته شده است. پیش فرض این فیلم براساس یک قضیه کاملاً ساده اما دلهره آور نوشته شده است: ایوان مک کالی می آموزد که توهماتش واقعاً چشم اندازهایی از زندگی گذشته است… . در مورد چگونگی پخش فیلم اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما موضوع این کتاب می گوید تنها فردی که می تواند نگاهی به نسخه های قبلی بیاندازد ایوان نیست.

 

قرار بود در ابتدا کریس ایوانز را در نقش ایوان بازی کند، اما به دلیل برنامه های متناقض، مارک والبرگ اکنون در نقش ایوان بازی می کند. آنچه در مورد Infinite هیجان انگیز است، وجود آنتوان فوکوآ به عنوان کارگردان آن است. او احتمالاً بیشتر به دلیل کارگردانی فیلم Training Day شناخته شده است، که در طول سال ها همچنین مجموعه ای از فیلم های اکشن عالی مانند Shooter و The Equalizer را در کارنامه خود دارد.

فیلم شماره 5:  THE  MATRIX 4

فیلم هایی که در سال 2021  نباید از دست داد | ایزیبیلد

تاریخ انتشار پیش بینی شده: 22 دسامبر 2021

سه گانه ماتریکس، 4 گاااانه شد! این خبر باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران این مجموعه ی پرطرفدار می باشد. این فیلم سینمایی به کارگردانی لانا واچوفسکی بر روی پرده سینما خواهد رفت.

اطلاعات چندانی راجع به محتویات این فیلم در دسترس نیست اما به نظر میرسد ماتریکس 4 از سه گانه اصلی فاصله گرفته است و نکته قابل توجه شخصیت اصلی داستان می باشد که در آخرین سری ماتریکس از بین رفت و در این قسمت دوباره به مجموعه اضافه خواهد شد.

فیلم شماره 6: REMINISCENCE

تاریخ انتشار پیش بینی شده: 16 آوریل ، 2021

مطبوعات این فیلم پر بود از جزئیات مربوط به Reminiscence که برای اولین بار در سال 2019 اعلام شد، که از همان زمان سر و صدای زیادی ایجاد کرد. با این حال، با تمام حواشی و سر و صدایی که این فیلم سینمایی پشت سرگذاشت، بهار 1400 تاریخ اکران این فیلم سینمایی اعلام شده است.

پیش فرض اصلی فیلم این است که نوعی تکنولوژی پیشرفته خاطرات ارزشمندی را برای مشتری های خود بازیابی می کند و به آنها کمک می کند تا در گذشته خود فرو روند. در این فیلم همچنین ربکا فرگوسن و تندی نیوتن بازی می کنند که بر جذابیت فیلم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

نتیجه گیری

اگر شما طرفدار فیلم های علمی تخیلی از نوع هالیوودی هستید سال 2021 یکی از پر ترافیک ترین سال ها در حوضه ی این ژانر نمایشی می باشد. ایزیبیلد در این مقاله شما را با 6 فیلم برتر این حوضه آشنا کرد. امیدوارم نگارش این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا