فناوری

ساعت هوشمند مخصوص کودک

خب در این مقاله قصد داریم ساعت هوشمندی به شما همراهان گرامی معرفی کنیم که به طور اختصاصی برای کودکان طراحی شده است. ساعت هوشمند کودک، یک ساعت پیشرفته است که برای کودکان طراحی شده است. این ساعت همچون ساعت‌های هوشمند بزرگترها، امکاناتی چون ارتباط با تلفن همراه، پیام‌رسانی، اعلان فعالیت‌های بدنی و حتی امکانات آموزشی را فراهم می‌کند. با استفاده از سنسورها و فناوری‌های پیشرفته، این ساعت‌ها می‌توانند به والدین کمک کنند تا فعالیت‌ها و سلامت کودکان خود را پیگیری کنند و در عین حال اطمینان داشته باشند که کودکان در محیطی امن قرار دارند. همچنین، امکانات آموزشی این ساعت‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و تجربه‌های یادگیری جذاب‌تری داشته باشند. از این رو، ساعت هوشمند کودک با ارتباط به دنیای دیجیتال و نیازهای روزمره کودکان، یک ابزار کارآمد و جذاب برای والدین و کودکان محسوب می‌شود. ایزی بیلد در ادامه به معرفی برخی از قابلیت های ویژه این تکنولوژی می پردازد.

قابلیت درب پشتی ساعت مخصوص کودک

از ویژگی های متمایز کننده ی این ساعت درب پشتی آن می باشد. این ساعت هوشمند دارای یک در پشتی است که این امکان را برای هر شخصی فراهم می کند تا از راه دور عکس های فوری دوربین را ضبط کند ، تماس های صوتی را شنود کند و موقعیت مکانی را در زمان واقعی ردیابی کند .

ساعت هوشمند X4 توسط Xplora -فروشنده ساعتهای کودکان در نروژ- به بازار عرضه می شود.

این دستگاه در حدود 200 دلار به فروش می رسد ، که با سیستم عامل Android راه اندازی می شود و مجموعه ای از قابلیت ها را ارائه می دهد که از جمله توانایی ان برقراری و دریافت تماس صوتی با شماره های تأیید شده توسط والدین و ارسال یک پیام SOS که هشدار دهنده تماس های اضطراری به محل ساعت است می باشد. همچنین برنامه ای جداگانه که در تلفن های هوشمند والدین اجرا می شود ، به آنها این امکان را می دهد که نحوه استفاده کودکان از ساعت ها را کنترل کرده و هنگامی که کودک از مرز جغرافیایی مشخص شده توسط والدین خارج شد ، والدین بر روی تلفن هوشمند خود اخطارها را دریافت می کنند.

قابلیت های شگفت انگیز همچنان ادامه دارد…!

فناوری قرار گرفته شده در قسمت  درب پشتی این محصول با ارسال پیام متنی رمزگذاری شده فعال می شود. ، محققان امنیتی شرکت Mnemonic نروژ ، گفتند که دستوراتی برای گزارش پنهانی مکان واقعی در ساعت ، گرفتن عکس فوری و ارسال آن به یک سرور Xplora و برقراری تماس تلفنی وجود دارد که تمامی این اطلاعات در اختیار والدین قرار خواهد گرفت . همچنین محققین دریافتند که 19 برنامه از پیش نصب شده بر روی ساعت توسط Qihoo 360 -یک شرکت امنیتی و سازنده برنامه -واقع در چین ساخته شده است. همچنین شرکت  360 Kids Guard که از زیر مجموعه های شرکت Qihoo 360 می باشد نیز X4 را به طور مشترک با Xplora طراحی کرده و سخت افزار ساعت را تولید می کند. که البته استفاده از این فناوری با توحه به سابقه ی شناخته شده از کشور سازنده ی ان در زمینه های هک و جاسوسی چندان خوشایند محققین و طراحان سازنده ی این محصول نبود .

استفاده از مهندسی معکوس…!

پژوهشگران شرکت Mnemonic با استفاده از علم مهندسی معکوس موفق به بهره وری از این فناوری شدند . محققین شرکت ابتدا با یک کابل USB اصلاح شده شروع به کار کرند و ان را روی پین های پشت ساعت لحیم کرند. با استفاده از رابطی برای به روزرسانی میان افزار دستگاه ، انها توانست میان افزار موجود را از ساعت بارگیری کنند. این امر به انها این  امکان را داد تا داخل ساعت ، از جمله برنامه ها و سایر بسته های کد مختلف نصب شده بر روی ساعت را بازررسی کند.

در این نسخه استفاده از سرویس اتصال مداوم لیستی از اهداف را تعیین می کند که می تواند برای برقراری ارتباط با هر برنامه تماس بگیرد. بعد از مدتی جست و جو محققان دریافتند که با استفاده از پیام های متنی SMS که با کلید سخت افزار رمزگذاری شده اند ، هدف ها فعال می شوند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا