سایر

تفاوت npm و npx در چیست؟

npm راهی است برای توسعه‌دهندگان تا بتوانند هم پکیج محلی(locally) و هم پکیج همگانی(globally) را نصب و استفاده کنند.

(NPM (node package manager یک dependency package manager است، که هنگام نصب نود جی اس، به اصطلاح با آن می‌توانید از جعبه خارج شوید.npm راهی است برای توسعه‌دهندگان تا بتوانند هم پکیج محلی(locally) و هم پکیج همگانی(globally) را نصب و استفاده کنند.

بعضی‌اوقات ممکن است بخواهید، نگاهی به یک پکیج خاص بیندازید و بعضی از دستورات آن را امتحان کنید،اما شما بدون نصب dependency های آن در پوشه node_modules ، نمی‌توانید این کار را انجام دهید.و اینجا، جایی است که npx به میدان می‌آید!

در این مقاله،‌ما قصد داریم نگاهی به تفاوت بین npm و npx بیندازیم و یادبگیریم که چگونه از هر دوی آن‌ها بهترین نتیجه را بگیریم.

در قدم اول، اجازه دهید تا بفهمیم npm چیست و با آن چه می‌توان کرد؟

پکیج منیجر نود یا NPM

NPM  از موارد مختلفی تشکیل شده، که اولین و مهم‌ترین آن، یک repository (مخزن)‌آنلاین برای انتشار پروژه‌های اپن‌سورس نودجی‌اس است.

دومین مورد ، npm یک ابزار (CLI ( command-line-interface است، که به شما کمک می‌کند بسته‌هایی را که می‌خواهید ، نصب کنید و ورژن و dependency های آن‌را مدیریت کنید.صدها هزار کتابخانه و برنامه نودجی‌اس، در npmوجود دارد، و هر روزه، تعداد زیاد دیگری نیز به آن اضافه می‌شود.

Npm به خودی خود هیچ پکیجی را اجرا نمی‌کند، اگر می‌خواهید با استفاده از npm پکیجی را اجرا کنید، باید آن پکیج را در فایل package.json خود مشخص کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا