سبک زندگیفیلم ها

بهترین فیلم‌های اکشن آمریکایی

در دنیای سینما، فیلم اکشن به خصوص فیلم اکشن آمریکایی همیشه مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به هیجان و ژانر اکشن  قرار می گیرد. از تعقیب و گریز‌های هیجان‌انگیز تا صحنه‌های اکشن و بزن بزن، همیشه باعث شده است تا فیلم های جنگی سینمای هالیوود تماشگران زیادی را به خود جذب کند. در این مقاله از ایزی بیلد، بهترین فیلم‌های اکشن آمریکایی را برای شما معرفی می‌کنیم. بیایید با هم به جستجوی هیجان بپردازیم.

برای دانلود بدون سانسور فیلم های اکشن گفته شده در این مطلب میتوانید از وب سایت های گفته شده استفاده کنید.

 فیلم  جنگی آمبولانس (Ambulance)

امتیاز: 6.2/10

رده سنی: مناسب برای بالای 18 سال

کارگردان: مایکل بی

ستارگان: جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم، ایزا گونزالس، گرت دیلاهانت

محصول کشور: آمریکا و ژاپن

سال انتشار: 2022

فیلم آمبولانس به کارگردانی مایکل بی، یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز سال 2022 است. داستان این فیلم در مورد یک کهنه سرباز پرافتخار است که برای پرداخت هزینه‌های پزشکی همسرش نیاز به پول دارد. او به همراه برادرخوانده‌اش از بانک لوس آنجلس 32 میلیون دلار می‌دزدند. اما نقشه فرار آنها خراب می‌شود و آنها از روی ناچاری مجبور می‌شوند آمبولانسی را بدزنند که حامل تکنسین اورژانس به همراه پلیسی است که به شدت زخمی شده است. این دو برادر در موقعیت تعقیب و گریز با سرعت بالا گرفتار می‌شوند و باید راهی برای فرار از قانون پیدا کنند. در این فیلم جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم، گرت دیلاهانت، ایزا گونزالس و… به بازی پرداخته‌اند.

 فیلم  جنگی آمبولانس (Ambulance)

آقا و خانم اسمیت

این فیلم که در سال ۲۰۰۵ توسط کارگردان داگ لیمان ساخته شد، و به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار هالیوود شناخته می‌شود. یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت این فیلم بازیگران برجسته‌ای همچون آنجلینا جولی و برد پیت هستند. آنجلینا جولی با بازی در نقش خانم اسمیت و برد پیت در نقش آقا اسمیت، زیبایی های این فیلم جنگی آمریکایی را دو چندان کرده اند.

فیلم «آقا و خانم اسمیت» توانسته است دو ژانر مختلف، یعنی اکشن و کمدی، را با هم ترکیب کند و نتیجه‌ای بسیار جذاب و شگفت‌انگیز ارائه دهد. این ترکیب عجیب از لحاظ داستانی و تنوع عناصر فیلم، تجربه‌ای سینمایی منحصربه‌فرد را برای تماشاگران به ارمغان می‌آورد.

 رهاسازی (Emancipation)

کارگردان: آنتوان فوکوآ

ستارگان: ویل اسمیت، بن فاستر، شارمین بینگوا

فیلم رهاسازی بر اساس داستان واقعی یک برده به نام پیتر است که تا سرحد مرگ شلاق می‌خورد و بعد از آن موفق به فرار می‌شود. او به شمال آمریکا می‌رود و به ارتش ایالات متحده می‌پیوندد. ویل اسمیت در نقش برده بازی کرده است ک در لوئیزیانا در دهه 1860 از مزرعه خود می‌گریزد.

 فیلم سینمایی رهاسازی (Emancipation)

 یاغی (Rogue)

کارگردان: ام. جی. باست

ستارگان: مگان فاکس، فیلیپ وینچستر، جسیکا ساتون، کنت فوک، تامر برجاق

در فیلم یاغی، یک تیم از سربازان مزدور به وسیله فرماندار کشوری در آفریقا استخدام می‌شوند تا دختری را که توسط گروه تروریستی دزدیده شده نجات دهند. اما دختران دیگری نیز ربوده شده‌اند و آنها باید تلاش کنند تا همه را نجات دهند. این فیلم در ژانر اکشن تروریستی توجه شما را جلب خواهد کرد.

پرواز 7500 (Flight 7500)

کارگردان: پاتریک وولراث

ستارگان: جوزف گوردونلویت، اومید معمار، آیلین تزل

فیلم پرواز 7500 در مورد یک خلبان ماهر است که سعی دارد در حالی که گروهی تروریستی هواپیما را ربوده‌اند، کنترل هواپیما و نجات جان مسافران را به دست بگیرد.

 جایی برای مردن نیست (No Time to Die)

کارگردان: کری جوجی فوکوناگا

ستارگان: دنیل کریگ، رالف فاینز، لاشانا لینچ، رامی ملک، ستارگان فیلم هستند

جایی برای مردن نیست پنجمین و آخرین قسمت از سری فیلم‌های جیمز باند با حضور دنیل کریگ است. در این قسمت، جیمز باند می‌خواهد بعد از زندگی پرهیاهویی که در گذشته داشته است، آرامش را به زندگی اش بازگرداند. اما اتفاقات مختلف نمی‌گذارند و…

فیلم جنگی آمریکایی  انجل سقوط کرده است

کارگردان: ریک رومن وو

محصول: آمریکا ۲۰۱۹

فیلم انجل سقوط کرده است یکی از بهترین فیلم‌های اکشن هالیوود است. بازیگران برجسته‌ای چون جرارد باتلر، مورگان فریمن، اری ففر و دنی هوستون به حضور هنری خود در این فیلم اکشن هیجان‌انگیز افتخار می‌کنند.

فیلم‌برداری از این فیلم در مناطق مختلف جهان انجام شد و در نهایت به فروش‌ بیش از ۱۴۶ میلیون دلار در سراسر جهان دست پیدا کرد. داستان اصلی این فیلم در مورد مایک بنینگ، یک مامور حرفه‌ای بازنشسته است که به طور ناخواسته به اتهاماتی معرفی می‌شود که مرتکب آنها نشده است. او تصمیم می‌گیرد از دست پلیس‌ها فرار کند تا بی‌گناهی‌اش را ثابت کند و همچنین تهدید واقعی پشت این توطئه را کشف کند.

فیلم جنگی آمریکایی  انجل سقوط کرده است

 فیلم اکشن نعناع تند

کارگردان: پیر مورل

محصول: آمریکا و هنگ کنگ ۲۰۱۸

فیلم نعناع تند از بهترین فیلم‌های جنگی و جنایی به شمار می‌آید. این فیلم ترکیبی جذاب از هیجان و اکشن است و با بازیگرانی همچون جنیفر گارنر، جان گلگر، جونیور، جان اورتیز و خیلی‌های دیگر تداعی‌کننده صحنه های جذاب است.

داستان این فیلم در مورد یک مادر فداکار به نام رایلی است که تصمیم می‌گیرد از افرادی که به او آسیب رسانده‌اند، انتقام بگیرد تا روح خانواده‌اش در آرامش باشد.

 فیلم اکنون مرا می‌بینی ۱

کارگردان: لویی لتریر

محصول: آمریکا ۲۰۱۳

فیلم اکنون مرا می‌بینی ۱ یکی از بهترین فیلم‌ها در ژانر اکشن و سرقت می‌باشد. داستان اصلی این فیلم در مورد کارآگاهانی است که تصمیم دارند یک تیم شعبده‌باز را دستگیر کنند زیرا آن‌ها در طی نمایش خود از بانک هم دزدی می‌کنند و حتی پول را بین تماشاچیان تقسیم می‌کنند.

وودی هارلسون، آیلا فیشر، دیو فرانکو و ملانی لوران از جمله بازیگران این فیلم هستند که با بازی حرفه‌ای خود به تجربه سینمایی جذابی تبدیل می‌شوند.

 فیلم آمریکایی جانگوی از بند رهاشده

کارگردان: کوئنتین تارانتینو

محصول: آمریکا ۲۰۱۲

فیلم جانگوی از بند رهاشده یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تارانتینو است. این فیلم ژانر اکشن و وسترن را باهم ترکیب کرده است و توانسته بیننده را به طور کامل هیجان‌زده کند. داستان این فیلم در مورد یک برده سیاه‌پوست به نام جانگو است که زیر نظر یک شکارچی آلمانی تمرین می‌کند و هدف نهایی او این است که دوباره با همسر گمشده‌اش متحد شود.

در بازیگری این تثر هنری، هنرمندانی همچون لئوناردو دیکاپریو، کری واشینگتن، ساموئل ال جکسون، والتون گوگینز، دنیس کریستوفر، جیمز رمار و دان جانسون ایفای نقش کرده اند. کوئنتین تارانتینو کارگردانی این فیلم را در آوریل ۲۰۱۱ آغاز کرد.

 فیلم سینمایی خشم مَرد

کارگردان: گای ریچی

محصول: آمریکا ۲۰۲۱

فیلم خشم مَرد از بهترین فیلم‌های اکشن و هیجانی به شمار می‌آید. این فیلم در مورد مردی مرموز و اسرارآمیز است که در یک شرکت حمل و نقل پول کار می‌کند و هر روز پول‌های زیادی را جابه‌جا می‌کند. اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیزی در این فیلم رخ می‌دهد.

در بازیگری این فیلم، راکی ویلیامز، جاش هارتنت، جفری داناوان، اسکات ایستوود و اندی گارسیا جذابیتی ویژه به این اثر بخشیده اند.

 الماس خونین

کارگردان: ادوارد زوئیک

محصول: آمریکا ۲۰۰۶

فیلم الماس خونین یکی از بهترین فیلم‌های جنگی آمریکایی با بازیگری لئوناردو دیکاپریو است. این فیلم داستان یک قاچاقچی الماس به نام دنی آرچر را روایت می‌کند که در دوران کودکی خود و در دهه ۱۹۷۰، والدینش را در یک درگیری خونین از دست می‌دهد. طی سی سالی که از آن زمان می‌گذرد…

در این فیلم، هنرمندانی چون آرنولد وسلو، جیمی میستری، مایکل شین، جیمن هانسو و جنیفر کانلی به بازی پرداخته‌اند.

 الماس خونین

 مأموریت غیرممکن، فال‌اوت ۲۰۱۸

کارگردان: کریستوفر مک‌کوری

محصول: آمریکا، ۲۰۱۸

فیلم مأموریت غیرممکن (فال‌اوت) یکی از موفق‌ترین فیلم های سینمایی در ژانر اکشن و هیجانی محسوب می‌شود. با بازیگرانی همچون هنری کویل، تام کروز و سایمون پگ، این فیلم توانست مخاطبان خود را به دنیایی از تیراندازی‌ها، جاسوسی، و معماهای پیچیده بکشاند.

 اولتیماتوم بورن ۲۰۰۷

کارگردان: پل گرینگرس

محصول: آمریکا، ۲۰۰۷

داستان فیلم اولتیماتوم بورن درباره جیسون بورن است که به دنبال رمزهای مخفی گذشته‌اش می‌گردد. او به شهرهایی همچون مسکو، لندن، پاریس و مادرید سفر می‌کند تا رازهای گمشده خود را کشف کند. این فیلم پر از تیراندازی‌ها، صحنه‌های هیجان‌انگیز و رازهای پیچیده است که بیننده را به خود جذب می‌کند.

 ماتریکس ۱۹۹۹

فیلم ماتریکس: تجربه‌ای منحصر به فرد از دنیای ویژه

کارگردان: واچوفسکی ها

محصول: آمریکا، ۱۹۹۹

فیلم ماتریکس یکی از افسانه‌های جهان سینما به شمار می‌آید. این فیلم به وسیلهٔ واچوفسکی ها کارگردانی شده و در سال ۱۹۹۹ اکران شد. بازیگری کیانو ریوز در نقش اصلی این فیلم و جلوه‌های ویژه‌ای که در آن به کار رفته، باعث شده است که این فیلم به یکی از بهترین فیلم هایی که باید آن را چند بار دید تبدیل شود.

 ماتریکس ۱۹۹۹

 فیلم پسران بد ۲۰۰۳

کارگردان: مایکل بی

محصول: آمریکا، ۲۰۰۳

فیلم پسران بد یک اثر اکشن و کمدی است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. داستان این فیلم دربارهٔ دو کارآگاه موادمخدر به نام‌های ویل اسمیت و مارتین لارنس می‌باشد که با خودروی فِراری‌شان همه جا را به غوغا و آشوب می‌کشند.

 هواپیمای محکومین ۱۹۹۷

کارگردان: سایمون وست

محصول: آمریکا، ۱۹۹۷

فیلم هواپیمای محکومین یکی از اثرات ممتاز در ژانر اکشن آمریکایی است. این فیلم داستانی پر از هیجان و خطر را به تصویر می‌کشد و با بازی نیکلاس کیج در نقش اصلی به یکی از فیلم‌های مورد علاقه‌ی علاقه‌مندان به اکشن تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا