فناوری

اینترنت ماهواره ای با گوشی موبایل هم امکان پذیر خواهد شد!

اگر به تازگی اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید، حتماً نام “استارلینک” به گوشتان خورده است؛ اگر  از ماهیت این سیستم پیچیده و تکنولوژی جدید شرکت اسپیس ایکس اطلاع ندارید توصیه می کنم مقاله مرتبط با این موضوع تحت عنوان اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک (استارلینک) چیست؟ را حتما مطالعه کنید.

این شبکه ماهواره‌ای قرار است با سرویس جدید خود به نام “Direct to Cell” تازه‌ترین انقلاب در دنیای اینترنت ماهواره‌ای را به ارمغان بیاورد. در این مقاله از ایزی بیلد، ما نگاهی دقیق تر به این سرویس پر کاربرد و تأثیرات آن بر گوشی‌های عادی می‌اندازیم.

اینترنت ماهواره‌ای در دستان همگان

استارلینک با معرفی سرویس “Direct to Cell” به دنیای اینترنت ماهواره‌ای نفسی تازه می‌دهد. پیش‌بینی شده است که این سرویس از سال 2025 توانایی ارائه اینترنت ماهواره‌ای را به تمامی گوشی‌های LTE در سراسر جهان داشته باشد. این یعنی شما دیگر نیازی به اتصال به شبکه‌های زمینی نخواهید داشت و می‌توانید از اینترنت با کیفیت و پوشش دهی گسترده‌ آن بهره‌مند شوید.

اینترنت ماهواره ای با گوشی موبایل

چطور از اینترنت ماهواره با گوشی LTE استفاده کنیم

“Direct to Cell” به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با شبکه استارلینک ارتباط برقرار کنید. از وسط بیابان تا دل دریا، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای برای همه گان میسر خواهد شد. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید به شبکه استارلینک متصل شوید و بهترین تجربه اینترنت ماهواره‌ای را به دست آورید.

 سازگاری با گوشی‌های LTE

یکی از نکات جالب در مورد “Direct to Cell” این است که این سرویس با تمامی گوشی‌های LTE سازگار است. این به معنای این است که نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی شما نیست. همچنین، شما نیازی به نصب اپلیکیشن‌های جدید ندارید. کافیست گوشی خود را برداشته و با روشن کردن اینترنت آن از این امکانات بی‌نظیر استارلینک بهره‌مند شوید.

 اتصال اینترنت ماهواره ای به گوشی موبایل LTE

تکنولوژی پشت این سرویس جذاب چیست؟ استارلینک از ماهواره‌هایی با قابلیت Direct to Cell بهره می‌برد. بدین معنا که این ماهواره‌ها توسط راکت‌های فالکون 9 اسپیس ایکس به فضا پرتاب می‌شوند و در مدار فضایی قرار می‌گیرند. این ماهواره‌ها شبیه به برج‌های مخابراتی تلفن همراه در فضا عمل می‌کنند و امکان ارتباط با شبکه استارلینک را فراهم می‌کنند.

برای اطلاع دقیق تر از این که چگونه به اینترنت ماهواره ای متصل شویم حتما مقاله مرتبط با این موضوع را در وب سایت ایزی بیلد مطالعه کنید.

 پوشش جهانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرویس، پوشش جهانی آن است. با استفاده از ماهواره‌های Direct to Cell، شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از جهان اتصال به اینترنت داشته باشید. این یعنی حتی در مناطق دورافتاده و دور از تحت پوشش شبکه‌های زمینی نیز می توان از این سرویس استفاده کرد.

استارلینک همگام با اینترنت اشیا

استارلینک همچنین امکان اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) با استانداردهای LTE را فراهم می‌کند. این به معنای این است که دستگاه‌های خودکار و هوش مصنوعی نیز می‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند. این فرایند اتصالات سریع و پایدار را فراهم می‌کنند و به استفاده از تکنولوژی‌های نوین کمک می‌کند.

 تعامل با اپراتورهای موبایل

اگرچه استارلینک توانایی ارائه اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های عادی را دارد، اما به صورت قانونی نیاز به همکاری با اپراتورهای موبایل در هر کشور دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، این سرویس با همکاری T-Mobile به کاربران ارائه می‌شود. این همکاری‌ها به ایجاد تجربه بهتری برای کاربران کمک می‌کند و امکان ارائه اینترنت ماهواره‌ای با پوشش گسترده‌تری را فراهم می‌سازند.

اینترنت ماهواره ای با گوشی موبایل

 جمع‌بندی

استارلینک با سرویس “Direct to Cell” یک نقل و انتقال بزرگ در دنیای اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهد. این سرویس تا سال 2025 توانایی ارائه اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های LTE در سراسر جهان را دارا خواهد بود. با داشتن امکاناتی مانند پوشش جهانی و سازگاری با دستگاه‌های LTE، این سرویس به کاربران امکان می‌دهد از اینترنت با کیفیت و پوشش گسترده بهره‌مند شوند. این تکنولوژی نه تنها به افراد عادی بلکه با دستگاه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا نیز ارتباط قوی و پایداری فراهم می‌کند.

اگر به دنبال یک تغییر بزرگ در دنیای اینترنت هستید، استارلینک و سرویس “Direct to Cell” انتخابی عالی به نظر می‌آید. منتظر باشید تا سال 2025، زمانی که اینترنت ماهواره‌ای به گوشی‌های عادی ما خواهد آمد، و تجربه‌ای جدید از ارتباطات آنلاین را تجربه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا