فناوری

اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک (استارلینک) چیست؟

مشهورترین میلیاردر و کارآفرین خودساخته دنیا، ایلان ماسک، بار دیگر یکی از ایده‌های خلاقانه و منحصربه‌فرد خودش را به مرحله بهره‌برداری رساند.

در فراهم کردن ارتباطات سراسر جهان، ماهواره‌ها به عنوان عناصر اصلی در پیشرفت و برقراری سریع تر ارتباطات ظاهر شده‌اند. در این راستا، نام اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک (استارلینک ) به عنوان پیشتازی از نسل جدید ماهواره‌ها، شناخته می‌شود. ماهواره ایلان ماسک با ویژگی‌هایی چشم‌گیر و هدف‌گذاری‌هایی که از حدود معمول فضاپیماها خارج می‌شوند، نمادی از آینده روشن در فضانوردی و ارتباطات جهانی به‌شمار می‌روند. در این مقاله، به بررسی خلاقانه این تکنولوژی خواهیم پرداخت تا به دنیایی از امکانات ویگی های این ماهواره‌ها سفر کنیم.

در ذهن میلیاردر مشهور (ایلان ماسک) چه می‌گذرد؟

اینترنت جهانی ایلان ماسک

خالق اولین خودروهای هوشمند جهان و یکی از پیشگامان صنعت هوافضا اکنون در جست‌وجوی راه‌حلی مناسب برای برطرف کردن یکی دیگر از نیازهای اساسی انسان‌ها می‌باشد.

همان طور که واضح است در عصر حاضر نیاز به فضای مجازی و دسترسی به آن مانند آب و هوا لازم و ضروری شده است.

تصور کنید در فضایی زندگی می کنید که به اینترنت دسترسی ندارید، نمی‌توانید وارد شبکه‌های اجتماعی خود شوید و نمی‌توانید از لذت انجام بازی‌های آنلاین برخوردار باشید؛ قطعاً حتی تصور هم‌چین شرایطی برای هر انسانی که حتی یک‌بار طعم استفاده از این فضا را کشیده است بسیار دشوار و ناراحت‌کننده خواهد بود.

ایلان ماسک برای از بین بردن همیشگی این مشکل ایده استارلینک را در ذهن خود پرورش داد و سپس به کمک شرکت اسپیس ایکس آن را تا مرحله اجرا رساند تا یک‌بار برای همیشه مشکل در دسترس نبودن اینترنت را حل کند.

اما استارلینک یا اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک چیست؟ رساندن این ایده به مرحله بهره‌برداری چقدر هزینه‌بر بوده است؟ و هزینه اشتراک این پروژه چقدر خواهد بود؟

این‌ها سؤالاتی است که با مطالعه ادامه این مقاله شما عزیزان به پاسخ‌های مدنظر خود خواهید رسید پس با ما همراه باشید.

اینترنت جهانی ایلان ماسک (استارلینک) چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک چگونه کار می کند؟

استارلینک یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی بزرگ اسپیس ایکس می‌باشد که هدف اصلی آن رساندن اینترنت به مناطق محروم و استفاده همگان از این تکنولوژی منحصربه‌فرد می‌باشد.

طبق گفته روسای شرکت اسپیس ایکس این شرکت تاکنون بیش از 1500 ماهواره را به هدف در دسترس قرار دادن اینترنت پرسرعت برای همگان به فضا، داخل مدارهای مشخص فرستاده است و این شرکت توانایی آن را دارد که مردم تمام نقاط دنیا (به‌جز یخ‌های قطب شمال و جنوب) را به اینترنت پرسرعت مجهز کند و مشکل عدم اتصال را برای همیشه از میان ببرد.

برای اطلاع از جزئیات این پروژه به مقاله هر آنچه که باید راجع به اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک بدانید رجوع کنید

ایلان ماسک برای پروژه استارلینک چه قدر هزینه کرده است؟

پروژه اینترنت جهانی یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های ایلان ماسک بوده است. برای شروع این پروژه مبلغ 5 تا 10 میلیارد دلار هزینه شده است تا این پروژه به مرحله سوددهی برسد اما این‌همه ماجرا نبوده و در ادامه برای این پروژه بیش از 30 میلیارد دلار هزینه شده است (با احتساب دلار 25000 تومانی مبلغی معادل 750 هزار میلیارد تومان)

طبق گفته ایلان ماسک، استارلینک تاکنون بیش از 70000 کاربر از نقاط مختلف دنیا جذب کرده است و پیش‌بینی می‌شود که ظرف مدت 12 ماه این تعداد کاربران به بیش از 500 هزار نفر برسند.

علاوه بر مزایای مختلف پروژه استارلینک، این طرح شامل معایبی می‌باشد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هزینه بالای در اختیار داشتن این طرح و هزینه اشتراک ماهانه بالای آن است.

برای اطلاع از جزییات این هزینه‌ها مقاله مرتبط با این موضوع را در وب‌سایت ایزی بیلد مطالعه فرمایید (هزینه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک چقدر است؟)

یکی دیگر از مشکلات این پروژه که مختص به کاربران ایرانی است شرایط تحریم موجود و عدم توانایی پرداخت هزینه‌ها از طریق درگاه‌های پرداختی موجود می‌باشد.

بعید است که در شرایط کنونی یک شرکت آمریکایی با کاربران ایرانی روابط تجاری برقرار کند و با وجود شرایط تحریم برای کاربران ایرانی درگاه پرداخت مناسبی ایجاد کنند.

در پایان…

پروژه استارلینک یک پروژه قدرتمند با هدف در دسترس قرار دادن اینترنت برای همگان می‌باشد که ایلان ماسک آن را به مرحله اجرا رسانده است.

بااین‌وجود ایلان ماسک اعلام کرده است که این پروژه تنها در اختیار کشورهایی قرار خواهد گرفت که خواهان این فنّاوری باشند و در غیر این صورت به کشورهای ناراضی خدمات ارائه داده نخواهد شد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا