فناوری

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ویژگی ها+قیمت

کمپانی اپل به تازگی از جدید ترین سری هدفون های خود به نام ایرپادز مکس اپل رونمایی کرده است. این خبر باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران محصولات اپل شده است. اما یکی از دلایلی که باعث شده تا عاشقان موزیک از خرید این محصول جذاب ودلربای کمپانی اپل خودداری کنند، قیمت بسیار بالای آن نسبت به سایر هدفون های هم رده موجود در بازار بوده است. اما در مقابل قیمت غیرمعقول، این محصول ویژگی های قابل توجه ای در دل خود جای داده است. ایزی بیلد در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازد و از برخی ویژگی های شگفت انگیز این محصول جذاب پرده بر میدارد پس همراه ما باشید.

بررسی دو دقیقه ای ایرپادز مکس اپل

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ ویژگی ها+ قیمت

ایرپادز مکس اپل از بهترین هدفون هایی است که تا به حال آزمایش شده است، استفاده از آنها آسان است. قابلیت حذف صدای محیط در این محصول باعث شده است که به راحتی در برابر هدفون های Sony WH-1000XM4 و Bose Noise Canceling 700 قرار بگیرد. با این حال، قیمت بالای آنها، محدودیت های مربوط به کاربران اندروید و همچنین کمبود درگاه صوتی 3.5 میلی متری به این معنی است که ما فقط آنها را به کاربران iOS توصیه می کنیم.

به طور کلی می توان گفت که ایرپادز مکس را می خریم به دلایل :

  • عملکرد صوتی باور نکردنی
  • تجربه کاربری خارق العاده
  • ویژگی های اضافی درخشان برای IOS
  • لغو صدای های اضافی

و می توان گفت که آن را نمی خریم به دلایل :

  • خیلی گرونه پول نداریم !
  • پورت صوتی 3.5 میلی متری نداره؛ واقعا که !
  • ویژگی های محدود برای اندروید

قیمت ایرپادز مکس اپل

اپل ایرپادز مکس را با قیمت 549 دلار در تاریخ 15  دسامبر ( 15 آذر ماه) به طور رسمی عرضه کرد. همان طور که انتظار می رفت قیمت بالای این محصول انتقادات زیادی را با خود به همراه داشت. از این رو شایعاتی مبنی بر ارائه یک نسخه اسپرت از این محصول با قیمت پایین تر به گوش می رسد.

طراحی

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ ویژگی ها+ قیمت

بعد از قیمت، چالش جدیدی که در برابر اپل قرار داشت طراحی این محصول بود. گوشی های بزرگ و مسطح این هدفون که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده است مانند سایر نمونه های رقیب در بازار نمی باشد.

طراحی این هدفون در رنگ های متنوع نقره ای، آبی آسمانی، سبز و صورتی نشان دهنده این است که اپل در طراحی ایرپادز مکس سلیقه عموم افراد را درنظر گرفته است.

اگرچه طراحی این محصول، خاص به نظر می رسد اما بدنه ضد زنگ این محصول و بزرگ بودن ابعاد آن باعث شده تا این محصول نسبت به رقبای خود وزن بیشتری داشته باشد. وزن 385 گرمی ایرپادز مکس اگرچه سختی و استحکام لازم را به این محصول می بخشد. اما در استفاده طولانی مدت این محصول ممکن است آسیب هایی به همراه داشته باشد. اپل برای جبران این اضافه وزن از نوعی پارچه مشبک بافتنی استفاده کرده است که وزن را در تمام جهات به طور یکسان پخش می کند. این امر باعث شده است تا استفاده از آنها  با وجود وزن نسبتا زیاد، امکان پذیر شده باشد.

قاب فولادی ضد زنگ محصول دارای بازوهای تلسکوپی می باشد. به کمک این ویژگی می توان اندازه گوشی ها را متناسب با ابعاد سر تنظیم کرد. پس از تنظیم کردن، گوشی ها به طور ثابت در جای تعیین شده قرار می گیرند. همچنین قابلیت چرخش در گوشی های نیز تعبیه شده است. اتصال آهنربایی گوشی ها به بدنه باعث شده است تا آنها به راحتی از بدنه جدا شوند.

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ ویژگی ها+ قیمت

از ویژگی های منحصر به فرد دیگر در این هدفون ها، وجود دکمه Digital Crown در این محصول می باشد. این دکمه پیش از این در ساعت های هوشمند اپل قرار داده شده بود. از قابلیت های این دکمه می توان به کنترل میزان صدا، مکث یا توقف موزیک، رد  کردن موزیک، پاسخ دادن یا قطع تماس ها تلفنی و همچنین فعال کردن siri، دستیار شخصی هوشمند اپل اشاره کرد.

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ ویژگی ها+ قیمت

در گوش راست یک دکمه کنترل صدا وجود دارد که به شما امکان می دهد بین حالت لغو فعال نویز و حالت شفافیت تغیر ایجاد کنید، که باعث می شود برخی از نویزهای محیطی از هدفون عبور کند. در پایین گوش ، یک درگاه Apple Lightning برای شارژ قرار دارد.

یکی دیگر از شاهکارهای اپل که مورد انتقاد قرار گرفت کیف مخصوص ایرپادز مکس بود. این طراحی که smart case نام دارد قابلیت این را دارد که با قرار گیری هدفون داخل این کیف آن را به حالت ذخیره نیرو ببرد و از هدر رفتن باتری جلوگیری به عمل آید.

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ ویژگی ها+ قیمت

ویژگی های صدای ایرپادز مکس

ایرپادز مکس برای گوش دادن به تقریباً هر ژانر موسیقی بسیار عالی است، چه در پاپ پر زرق و برق باشید و چه در هیپ هاپ با صدای بیس تند – و برخلاف AirPods Pro ، آنها می توانند موسیقی کلاسیک را نیز تحت کنترل خود در بیاورند.

با وجود قیمت بالای ایرپادز مکس، پشتیبانی از فایلهای صوتی Hi-Res فقط به آهنگهای Apple Digital Masters اپل محدود می شود که فقط از طریق Apple Music در دسترس هستند. که با توجه به قیمت بالای محصول این هم یکی از نقاط ضعف هدفون اپل به حساب می آید.

اپل در این سرری از محصولات خود مانند دیگر نسخه ها از apple H1 به عنوان قلب تپنده پردازشگر هدفون های خود در هر گوشی استفاده کرده است.

Spatial Audio

ویژگی Spatial Audio که به عنوان بخشی از iOS 14 منتشر شد ، برای اولین بار به AirPods Pro آمد و برای محتوای درحال اجرا 5.1 ، 7.1 و Dolby Atmos کار می کند ، که صدا را در اطراف شما در یک حوزه مجازی قرار می دهد – این بدان معنی است که ، به عنوان مثال ، اگر شما در حال تماشای یک فیلم Dolby Atmos هستید که هواپیمایی را در بالای سر خود نشان می دهد ، به نظر می رسد که هواپیما واقعاً از بالای سر شما عبور می کند.

چیزی که در Spatial Audio منحصر به فرد است این واقعیت است که AirPods Max قادر است با استفاده از شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی و همچنین موقعیت دستگاه iOS شما حرکت سر شما را ردیابی کند. این بدان معنی است که وقتی سر خود را حرکت می دهید ، صدا همیشه به نظر می رسد از صفحه می آید.

برای اینکه خودتان آن را امتحان کنید، فقط باید محتوایی را پیدا کنید که در قالب های فراگیر – Apple TV Plus ، Disney Plus و HBO Max موجود باشد.

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ ویژگی ها+ قیمت

قابلیت حذف صداهای اضافی

لغو نویز ارائه شده توسط اپل ایرپادز مکس بسیار با جدیدت ارائه شده است و ما می توانیم بگوییم که با موارد مشابه Sony WH-1000XM4 و Bose Noise Canceling Headphones 700 برابری می کند.

هر گوشی در این محصول دارای سه میکروفون رو به بیرون برای تشخیص سر و صدای محیط است، در حالی که یک میکروفون داخل هر گوشی، صدای های رسیده شده به گوش شما را کنترل می کند.

در مقابل حالت حذف صدای محیط حالت شفافیت قرار دارد. این ویژگی هم کاربرد های خاص خود را دارد. با فعال کردن این گزینه در ایرپادز مکس صدای محیط هم شنیده خواهد شد.

عمر باتری و اتصالات

اپل می گوید ایرپادز مکس حداکثر تا 20 ساعت صدا، زمان مکالمه یا پخش فیلم با کیفیت بالا فراهم می کند، که معمولاً مقدار زیادی به نظر نمی رسد. اما، با توجه به اینکه این کار با لغو فعال نویز فعال است، رقمی کاملاً قابل احترام است.

نبودن دکمه ای برای خاموش کردن ایرپادز مکس یکی دیگر از معایب این محصول به حساب می آید. نبود ای دکمه باعث مصرف شدن باتری در هنگام استفاده نکردن از هدفون می شود. اگرچه smart case باعث ذخیره نیرو در هنگام غیرفعال بودن دستگاه می شود. اما این قابلیت چندان موثر واقع نشده است.

اتصال هدفون به دستگاه منبع به لطف بلوتوث 5 صورت می پذیرد و به همین دلیل، جفت سازی، سریع و پایدار است، و همچنین با فاصله گرفتن از دستگاه منبع خود، اتصال قطع نمی شود (به شرطی که بیش از 800 فوت / 420 متر جلوتر نروید، یا چندین دیوار ضخیم بین ایرپادز مکس و دستگاه منبع  خود قرار دهید).

 

اپل می گوید ایرپادز مکس به دستگاه های اپل با iOS 14.3 یا بالاتر، iPadOS 14.3 یا بالاتر، macOS Big Sur 11.1 یا بالاتر، watchOS 7.2 یا بالاتر، یا tvOS 14.3 یا بالاتر نیاز دارد – در حالی که آنها با هر دو دستگاه Android و Windows کار می کنند، شما قادر به استفاده از Spatial Audio یا Switching خودکار بدون یکی از دستگاه های فوق الذکر اپل نخواهید بود.

ایرپادز مکس اپل رونمایی شد+ ویژگی ها+ قیمت

نتیجه گیری

باتوجه به مطالب گفته شده، اپل محصولی ارائه داده است که از لحاظ کیفی و ساختار بسیار پر قدرت ظاهر شده است. اما قیمت بسیار گران این محصول باعث شده تا بسیاری از طرف داران این محصول سرا نمونه های جایگزین بروند. و همچنین در دسترس نبودن تمام ویژگی های محصول هنگام اتصال به اندروید یا ویندوز یکی دیگر از معایب این محصول می باشد.

امیدواریم که با نگارش این مقاله شمارا در انتخاب مناسب جهت تهیه هدفون مدنظر خود راهنمایی کرده باشیم.

منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا