رمز ارزفناوری

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه تهیه کنیم?

از زمان ضرب اولین سکه ها تا به امروز، انواع مختلف پول ها همواره در بین مردم بسیار محبوب بودند. ارزهای دیجیتال هم به نوعی فنآوری جدید محسوب می شوند و چند سالی است که وارد بازارهای مالی شده اند. این ارزها به سرعت رشد کردند و جایگاه خود را در میان مردم و دولت ها تثبیت کردند. با وجود رشد چشمگیر این ارزها، همچنان بسیاری از اقشار مختلف مردم از ماهیت این ارزها اطلاعی ندارند. بنابراین ایزی بیلد در این مقاله  به بررسی ماهیت و چیستی ارزهای دیجیتال پرداخته است، پس در ادامه همراه ما باشید.

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه تهیه کنیم | ایزی بیلد

ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی ها در واقع نوعی پول دیجیتال هستند که بر مبنایه رمزگزاری و کد نویسی های خاصی پایه گذاری شده اند. قدیمی ترین ارز دیجیتال بیت کوین می باشد. بیت کوین ها به نوعی بنیان گذار ارزهای دیجیتال هستند و این ارزها در ابتدا با بیت کوین ها شناخته شده اند.

بسیاری از شرکت ها، ارزهای دیجیتال خاص خود را تولید کرده اند که به آن ها توکن می گویند و با آن ها می توان معاملات خاصی را برای کالا یا خدماتی که شرکت ارائه می دهد انجام داد. به طور کلی می توان گفت ارزهای دیجیتال این قابلیت را دارند که جایگزین پول های رایج قرار بگیرند و به وسیله آن ها معاملات را انجام دهند یا آن ها را برای سود آوری معامله کنند.

ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاکچین کار می کنند. بلاکچین یک فناوری غیر متمرکز است که به کمک تعداد زیادی از رایانه های مخصوص، معاملات را مدیریت و ثبت می کند.

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه تهیه کنیم | ایزی بیلد

چه تعداد ارز دیجیتال وجود دارد؟

طبق گزارشCoinMarketCap.com­- یک وب سایت تحقیقات بازار- بیش از 6700 ارز دیجیتال مختلف به صورت عمومی خرید و فروش می شود و روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. طبق اطلاعات CoinMarketCaP ، ارزش کل ارزهای رمزنگاری شده در 18 دسامبر سال 2020 بیش از 645.7 میلیارد دلار بود و ارزش کل بیت کوین، محبوب ترین ارز دیجیتال، حدود 421.7 میلیارد دلار بود.

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه تهیه کنیم | ایزی بیلد

چرا ارزهای دیجیتال محبوبیت بسیاری کسب کرده اند؟

ارزهای دیجیتال ویژگی های متنوعی دارند که هر کدام از آن ها طرفداران خاص خودش را دارد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها میپردازیم:

  • عده ای از طرفداران ارزهای دیجیتال آن هارا واحد پول آینده می دانند، به همین دلیل تمایل دارند تا قبل از بالا رفتن ارزش آن ها به خریداری این ارزها به پردازند.
  • عده ای طرفدار این نظریه هستند که با روی کار آمدن این ارزها، بانک ها به خصوص بانک های مرکزی از مدیریت و عرضه پول خارج می شوند. در این صورت با گذشت زمان دیگر با فعالیت بانک های مرکزی ارزش سرمایه آنان کاهش نمی یابد.
  • یکی دیگر از دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال، امنیت بالای آنها است که توسط فناوری غیر متمرکز بلاکچین صورت می پذیرد. این فناوری نسبت به سیستم های پرداختی سنتی بسیار امن تر می باشد.
  • متغیر بودن ارزش این ارزها و امکان افزایش چند برابری سرمایه از دلایل دیگری می باشد که افراد را به خرید ارزهای دیجیتال مشتاق می کند. البته ناگفته نماند که به دست آوردن سود در این بازار پر ریسک، نیاز به کسب تجربه و دانش کافی در این زمینه دارد چرا که بازار ارزهای دیجیتال جز بازارهای سرمایه گزاری پر ریسک محسوب می شود.

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه تهیه کنیم | ایزی بیلد

آیا ارزهای دیجیتال جایگزین مناسبی برای ارزهای رایج هستند؟

در پاسخ به این سوال شبهات زیادی وجود دارد. یکی از رایج ترین دلایل مخالفت با این نظریه، بی ثباتی ارزش ارز های دیجیتال می باشد. به طور مثال هر بیت کوین در دسامبر 2017 نزدیک به 20000 دلار معامله می شد اما ارزش هر بیت کوین درمدت یک سال بعد از آن، به 3200  دلار کاهش یافت و همین مسئله بی ثباتی ارزش ارزهای دیجیتال، مانع جایگزینی آن ها به عنوان ارزهای رایج می شود و می توان از آنها تنها به عنوان وسیله ای برای جا به جا کردن پول استفاده کرد.

آیا کریپتوکارنسی ها قانونی هستند؟

در انتخاب ارزهای دیجیتال به عنوان سرمایه گذاری هیچ منع قانونی وجود ندارد اما استفاده از آنها به عنوان روشی برای پرداخت و انجام معاملات در برخی کشورها منع شده است. به عنوان مثال در ایالات متحده استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روشی برای پرداخت بلامانع می باشد اما در چین این روش منع شده است. در ایران هم به دلیل این که قانون خاصی برای استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت وضع نشده است و جریمه و مجازاتی برای این کار در نظر گرفته نشده است استفاده از این ارزها بلامانع می باشد اما این عمل با ریسک بالایی همراه است.

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه تهیه کنیم | ایزی بیلد

روش تهیه ارزهای دیجیتال

تهیه  ارزهای دیجیتال در گذشته چندان کار آسونی نبوده اما امروزه با وجود روش های مختلف، از جمله مراجعه به صرافی ها و یا پلت فرم های مختلف و تهیه کیف پول اختصاصی می توان این کار را به راحتی انجام داد. برای خرید ارزهای دیجیتال می توان به صرافی های اختصاصی مراجعه کرد و با نصب کیف پول مربوط به آن ارز و اهراز هویت در سایت مربوطه با مدارک شناسایی معتبر اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کرد. در ایران به دلیل محدودیت ها و تحریم های موجود، استفاده از سایت های ایرانی معتبر و اهراز هویت در آن ها یکی از ساده ترین روش های خرید و فروش می باشد که این امکان را برای شما فراهم می کنند که با واحد پول رایج کشور، بدون نیاز به تبدیل پول به دلار به راحتی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید.

یکی از راه های انتقال ارزهای دیجیتال استفاده از کیف پول trust wallet می باشد. این کیف پول در نوامبر 2017 توسط ویکتور راچنکو ساخته شد. این کیف پول در ژانویه 2018 توسط صرافی بایننس خریداری شد و به عنوان کیف پول رسمی این صرافی معرفی شد. این کیف پول به صورت یک اپلیکیشن، هم برای اندروید و هم برای ios موجود می باشد و شما عزیزان می توانید با دانلود این اپلیکیشن از منابع معتبر نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام کنید.

نتیجه گیری

ارزهای دیجیتال چیست و چگونه تهیه کنیم | ایزی بیلد

با توجه به مطالب بالا و ویژگی های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال، آینده روشنی در انتظار این ارزهای نوظهور خواهد بود. دسترسی سریع به این ارزها، محدود نبودن به مرزهای جغرافیایی، غیرمتمرکز بودن آنها و امنیت بالای آن ها به لطف تکنولوژی بلاکچین از دلایل منحصر به فردی می باشد که این تکنولوژی تازه به دوران رسیده را از دیگر واحد های پولی متمایز کرده است. بنابراین کسب اطلاعات لازم و دانش کافی در مورد این ارزها امروزه جز مواردی است که همه باید تا حدودی به آن تسلط داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا