فناوری

ارزان ترین لپ تاپ های بازار ایران

در این مقاله، می‌خواهیم بهترین و تازه‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را در سال ۲۰۲۳ برای دو نوع کاربری، یعنی کاربری روزمره و کاربری بازی/مهندسی، بررسی کنیم. برای خرید لپ تاپ، معیارهای متعددی وارد می‌شود که به طور کلی تا حد امکان در همه‌ی مدل‌های معرفی شده در این مقاله از ایزی بیلد در نظر گرفته شده‌اند.

برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

 نمایشگر:

– نمایشگر با کیفیت و دقت رنگ نمایشگر، یکی از نکات مهم در انتخاب لپ‌تاپ است. ما مدل‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که از پنل‌هایی با فناوری مدرن مثل IPS بهره می‌برند و پوشش فضای رنگی sRGB را به کاربران ارائه می دهند.

حمل‌پذیری:

– حمل‌پذیری لپ‌تاپ نیز بسیار مهم است. ما لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که طراحی بهینه و سبک دارند تا امکان حمل و نقل آسان برای کاربران فراهم شود.

کیفیت ساخت:

– کیفیت و متریال‌های به‌کاررفته در ساخت لپ‌تاپ نقش مهمی در عمر مفید و انطباق با کاربری روزمره دارد. سعی کنید در انتخاب لپ تاپ خود جدای از فاکتور مهم قیمت این مورد را هم در نظر بگیرید تا در دراز مدت محصول خریداری شده صرفه اقتصادی بیشتری برای شما داشته باشد.

سری محصول:

– برندهایی که تنوع بیشتری در محصولات دارند و محصولات خود را در سری‌های مختلف ارائه می‌دهند، به کاربران امکان می‌دهند تا مطابق با نیازهای خود مدل مناسبی را انتخاب کنند.

شارژدهی:

– طول عمر باتری لپ‌تاپ نیز بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که دارای باتری با ظرفیت بالا هستند تا استفاده بیشتری از دستگاه داشته باشید.

از آنجایی که معیارهای مختلفی در انتخاب بهترین لپ‌تاپ در نظر گرفته شده‌اند و همچنین به جزئیات فنی هر مدل اشاره شده است، مقاله فقط به تجربه‌ی نهایی استفاده از لپ‌تاپ اکتفا نمی‌کند بلکه تمامی جنبه‌های مهم برای انتخاب بهترین گزینه را در نظر می‌گیرد. این انتخاب‌ها بر اساس بررسی‌های دقیق و معتبر انجام شده اند تا بهترین لپ‌تاپ‌ها در هر بازه‌ی قیمتی را به کاربران معرفی کنند.

نمایشگر

خرید لپ تاپ تا 20 میلیون تومن:

با توجه به قیمت های نجومی بازار در تاریخ نگارش این مقاله به سختی میتوان با در نظر گرفتن بودجه زیر 20 میلیون تومن لپ تاپ مناسبی برای کاربران پیدا کرد که هم دسترسی پذیری خوبی داشته باشد و هم از کیفیت و کارایی قابل قبولی برخوردار باشد؛ اکثر لپ تاپ های زیر 20 میلیون تومان از کیفیت ساخت و متریال مناسبی برخوردار نیستند و همین موضوع باعث شده است تا معرفی لپ تاپ های زیر 20 میلیون تومن به یک چالش حساستبدیل شود.

بنابراین، در مقاله پیش‌رو، همراه با راهنمایی‌هایی برای خرید لپ‌تاپ با بودجه‌ی محدود، پیشنهاد می‌شود که به خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم و معتبر از منابع مختلف با توجه به برند و کیفیت ساخت آنها نیز توجه داشته باشید. این اقدام ممکن است باعث پیدا کردن مدل‌هایی با ارزش خرید و کیفیت ساخت بهتر از لپ‌تاپ‌های نو برای شما باشد.

بهترین لپ تاپ تا ۱۰ میلیون تومان

لنوو IdeaPad 1 مدل 11ADA05

چنانچه می‌خواهید تا ۱۰ میلیون تومان، لپ‌تاپ نو بگیرید، بهترین گزینه‌ی موجود در بازار ایران، لپ‌تاپ «IdeaPad 1 لنوو» با پردازنده‌ی Athlon 3050e است. اندازه نمایشگر این دستگاه تنها ۱۱٫۶ اینچ با پنلی از نوع TFT و وضوح HD بوده و به‌ همین علت کوچک‌ترین لپ‌تاپ موجود در بازار به‌شمار می‌رود. این پنل حدود ۶۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و زاویه دید بسیار محدودی دارد.

با وجود این مشخصات، کارایی لپ‌تاپ گفته شده در حد انجام اموری چون مرور صفحات وب، کار روی اسناد آفیس و پخش مدیا است و نباید بیشتر از آن انتظار داشت. این لپ‌تاپ لنوو دارای رم چهار گیگابایتی و هارد SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است. درگاه‌های این لپ‌تاپ نیز به دو درگاه USB-A 3.2، یک پورت HDMI و جک هدفون مجهز هستند.

لنوو IdeaPad 1 مدل 11ADA05

با 10 تا 15 میلیون تومن چه لپ تاپی بخریم؟

لنوو IdeaPad 3 مدل 15IAU7

در محدوده قیمتی از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان، انتخاب های بیشتری در دسترس است که با کارایی بهتری شرایط مساعد تری را برای خرید فراهم کرده اند. این لپ‌تاپ‌ها از تراشه‌های Core-i3 نسل دوازدهم اینتل بهره‌مند هستند. اما باید توجه داشت که شرایط در این بازه قیمتی همچنان می‌تواند نامساعد باشد و کیفیت قطعات و ساخت لپ‌تاپ‌ها ممکن است خیلی خوب نباشد. اگر نسبت به نو یا دست دوم بودن لپ‌تاپ حساسیت ندارید، خرید لپ‌تاپ دست دوم ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. اما اگر تمایل به خرید لپ‌تاپ نو دارید، می‌توانید نیم نگاهی به یکی از مدل‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۲، مثل «آیدیاپد 3 لنوو» با پردازنده Core i3-1215U که در مصرف انرژی بهینه‌تر نسبت به Core i3-1115G4 است و در پردازش‌های چند وظیفه‌ای حدود دو برابر سریع‌تر است، داشته باشید.

لپ‌تاپ IdeaPad 3 از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با کیفیت Full-HD و تکنولوژی پنل TN بهره می‌برد. این پنل قادر است تا حدود ۶۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش دهد و متاسفانه زاویه دید عمودی آن تنها به ۱۵ درجه محدود است. لپ‌تاپ لنوو در این مدل از یک درگاه USB 3.2 Type-C نیز استفاده می‌کند و با داشتن ۸ گیگابایت حافظه RAM و حافظه داخلی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، می‌تواند نیازهای روزمره شما را به خوبی برآورده کند.

بهترین گزینه خرید لپ‌تاپ با قیمت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

یکی از بهترین گزینه‌های لپ‌تاپ در رنج قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، مدل «Asus VivoBook 16» است. این لپ‌تاپ دارای پردازنده Core i3-1215U، ۸ گیگابایت حافظه RAM، حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی SSD نوع NVMe، و باتری با ظرفیت ۴۳ وات‌ساعت است. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از نوع IPS-Level با اندازه ۱۶ اینچ و وضوح WUXGA (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) است و حدود ۶۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. بدنه‌ی این لپ‌تاپ از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و دارای یک ترک‌پد بزرگ نیز می‌باشد. همچنین این دستگاه از یک درگاه USB 3.2 Type-C نیز بهره‌مند است.

خرید لپ‌تاپ با قیمت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

خرید لپ‌تاپ در محدوده ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان

لپ‌تاپ «Huawei MateBook B3-520» یکی از گزینه‌های برتر در رنج قیمتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان محسوب می‌شود. این مدل از هواوی با بدنه‌ای ساخته شده از آلومینیوم و طراحی شبیه به مک‌بوک‌های اپل شهرت پیدا کرده است. صفحه‌نمایش IPS این لپ‌تاپ با وضوح Full-HD و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB فضای کاربری آن را دلپذیر تر کرده است. از نظر پردازشی، از تراشه‌ی Core i5-1135G7 بهره می‌برد و دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD و ۸ گیگابایت حافظه RAM است. وزن سبک این لپ‌تاپ، حضور حسگر اثر انگشت، و باتری با ظرفیت ۴۲ وات‌ساعت از مزایای دیگر آن به شمار می‌آید. همچنین، این لپ‌تاپ دارای یک درگاه Type-C نیز است.

«Lenovo IdeaPad 5» مدل 15ITL05

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب برای اجرای بازی‌ها و انجام کارهای گرافیکی سبک هستید، می‌توانید به «Lenovo IdeaPad 5» مدل 15ITL05 نیز استفاده کنید. این لپ‌تاپ از تراشه‌ی گرافیکی MX450 از نوع Nvidia بهره می‌برد و دارای بدنه‌ای ساخته شده از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک است. با صفحه‌نمایش IPS Full-HD، ۸ گیگابایت حافظه RAM، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD، و حسگر اثر انگشت، این لپ‌تاپ یک انتخاب مناسب برای نیازهای گرافیکی شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا