فناوری

6 نکته تضمینی برای افزایش جذابیت عکس‌ها در محتوا

این روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسب‌وکارهای آنلاین تولید محتوای مناسب و جذاب برای مخاطبین است.

برای تولید یک محتوای جذاب، لازم است تا تولیدکنندگان محتوا بایدها و نبایدهای بسیاری را بدانند و اطلاعات جامع و کافی راجع به حوزه تولید محتوا و نویسندگی داشته باشند.

اما نکته حائز اهمیت در این است که یک محتوای جذاب لزوماً ۱ متن ارزشمند و جذاب نیست؛ برای جذابیت هر چه بیشتر محتوای خود باید از پارامترهای مختلفی مانند تصاویر و ویدئوها، اینفوگرافیک ها، آمار و نمودارها و … در محتوای خود استفاده کنید.

در این در وب سایت رابطه ایزی بیلد مقاله‌ای جامع و کامل قرار داده‌شده است و شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به آن، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

اهمیت تصاویر در محتواهای این روزهای فضای مجازی به‌قدری بالا رفته است که وب‌سایت ایزی بیلد تصمیم گرفته است مقاله‌ای جدا در این خصوص برای شما عزیزان تولید کند تا شما عزیزان بتوانید مخاطبین خود را با محتوا و تصاویر جذابی که در سایت خود قرار می‌دهید به مخاطبین هدف و کاربران وفادار خود تبدیل کنید.

 

در ادامه این مقاله همراه ایزی بیلد باشید تا با جدیدترین نکاتی که باعث افزایش نرخ کلیک در سایت شما می‌شود آشنا شوید.

6 نکته تضمینی برای افزایش جذابیت عکس‌ها در محتوا

تصاویر برای تولید محتوا باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

 

همان‌طور که در متن بالا هم به آن اشاره شد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک محتوای جذاب و کاربرپسند استفاده از عکس‌های مناسب در آن می‌باشد.

از اهمیت عکس‌ها و تصاویر در محتوا هر چی بگیم کم گفتیم در ادامه شمارا دعوت می‌کنم تا با برخی از نکات مهم در این زمینه آشنا شوید.

کیفیت تصاویر

بسیاری از مدرسین تولید محتوا بسیار تأکید کرده‌اند که برای افزایش دیده شدن محتوا و همچنین ماندن کاربران در سایت و تمایل آن‌ها به خواندن مطالب تا انتها، باید از تصاویری باکیفیت استفاده کنید اما این تمام ماجرا نیست.

تصاویر علاوه بر اینکه اشتیاق کاربران را برای خواندن محتوا سایت شما و اسکرول کردن مطالب بالا می‌برد؛ به‌نوعی بیان‌کننده شخصیت سایت شما می‌باشد و تصاویر در محتوا به ویترین سایت ها وشبکه های اجتماعی معروف هستند.

ازلحاظ روانشناسی هنگامی‌که شخصی برای اولین بار وارد سایت شما بشود و در آن تصاویری باکیفیت پایین و ناواضح مشاهده کند، در ناخودآگاه خود با آن سایت مانند فردی رفتار می‌کند که لباس‌های کهنه و پاره بر تن دارد و شخصیتی برای آن سایت قائل نمی‌شود؛ اما اگر سایت شما از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کند مخاطب بدون آنکه متوجه این موضوع شود ارزش و احترام بیشتری برای سایت شما قائل می‌شود.

بنابراین اولین قدم برای دیده شدن، استفاده از تصاویر واضح شفاف و ملموس در سایت شماست.

اهمیت کیفیت عکس در تولید محتوا

به حجم تصاویر توجه کنید

یکی از موارد مهم و قابل‌توجه در هنگام انتخاب تصاویر، حجم آن‌ها می‌باشد. هرگز از عکس‌هایی با حجم بسیار زیاد در سایت خود استفاده نکنید چراکه عکس‌های حجیم سرعت سایت شمارا کاهش می‌دهد و این روزها کاربران خیلی حوصله انتظار کشیدن برای لود شدن مطالب را ندارند؛ در نتیجه آن پیش از اینکه مطالب شما بارگذاری شود کاربران از سایت شما خارج می‌شوند و از طرف گوگل امتیاز منفی برای سایت شما درج می‌شود حتی اگر از ارزشمند ترین محتواها در سایت خود استفاده کرده باشید؛ بنابراین همیشه سعی کنید از عکس‌هایی باکیفیت ولی کم‌حجم استفاده کنید.

 

برای کم کردن حجم تصاویر راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که بهترین آن‌ها استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ و گرفتن خروجی وب از طریق این نرم‌افزار است. این نرم افزار به شما کمک می کند تا تصاویر خود را برای صفحات وب‌سایت‌ها مناسب کنید.

اگر به این نرم‌افزار دسترسی ندارید و یا استفاده از آن را بلد نیستید می‌توانید از راه‌های جایگزین مانند انواع سایت‌هایی که به‌صورت آنلاین حجم تصاویر را بدون کاهش کیفیت حجم، کم می‌کنند؛ استفاده کنید.

همچنین می‌توانید برای آموزش نحوه گرفتن خروجی وب نرم‌افزار فتوشاپ و پیدا کردن مناسب‌ترین سایت‌ها برای کاهش حجم عکس به مقاله دیگر ما که در این رابطه در سایت قرار داده‌شده است مراجعه کنید.

تصاویر مرتبط استفاده کنید

صرف بالا بودن کیفیت تصاویر و پایین بودن حجم آن‌ها دلیلی بر آن نیست که مخاطبین وارد سایت شما شوند و مقاله شمارا تا آخر بخوانند و به کاربران وفادار شما تبدیل شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در انتخاب تصاویر توجه به رابطه میان تصویر و مطلب قرار داده‌شده در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

یکی از کاربردهای تصاویر القا کردن مفاهیم محتوا به‌صورت ناخواسته در ضمیر ناخودآگاه مخاطب است که این مهم در صورتی انجام می‌شود که از تصاویر مرتبط با متن مقاله استفاده کنید.

تصاویر مرتبط!

تصاویر اختصاصی خود را بسازید

این روزها موتور جستجوی گوگل به‌قدری هوشمند شدند و آن‌قدر از الگوریتم‌های پیچیده استفاده می‌کنند که به‌راحتی می‌توانند هر نوع کپی از منبع دیگری را تشخیص دهند و آن را برای وب سایت شما یک امتیاز منفی تلقی کنند؛ بنابراین برای راحتی خیال خود و همچنین بالا بردن اعتبار خود در نزد گوگل سعی کنید تا حد امکان از تصاویر اختصاصی برای وب‌سایت خود استفاده کنید یا حداقل در صورت نداشتن امکانات لازم، تغییرات کوچکی در عکس‌های استفاده‌شده از منابع دیگر به وجود آورید.

از تصاویر با فرمت‌های مختلف استفاده کنید

انواع فرم‌های مختلف تصاویر در تولید محتوا عبارت‌اند از: نمودارها و داده‌های آماری، عکس‌های رئالی که توسط شما گرفته‌شده است، تصاویر گرافیکی، اینفوگراف هایی که توسط متخصصین گرافیک طراحی‌شده است و انواع اسکرین شات ها که عموماً در محتواهای آموزشی کاربرد دارند.

استفاده از یک یا چند مورد از این تصاویر در کنار یکدیگر تأثیر شگفت‌آوری بر روی ورودی سایت شما ایجاد می کند؛ فقط کافی است عکس‌های تهیه‌شده مرتبط با متن مقاله شما باشد

تعداد تصاویر را متناسب با استاندارد سئو انتخاب کنید

درست است که استفاده از تصاویر در متون مختلف بازده کار را بسیار بالا می‌برد اما یادتان باشد که باید از تصاویر در حد اعتدال استفاده کنید و استفاده بیش‌ازحد از تصاویر نتیجه کاملاً برعکس برای شما به همراه دارد.

طبق استانداردهای گوگل درازای هر ۳۰۰ الی۴۰۰ کلمه، یک تصویر باید قرار داده شود بیشتر از این و کمتر از این مقدار، آن نتیجه‌ای که باید تصاویر در اختیار شما قرار بدهند را نمی‌دهد.

از لینک در تصاویر استفاده کنید

طبق آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی منابع معتبر گوگل، نرخ کلیک بر روی تصاویر تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیداکرده است و این نشان می‌دهد که علاقه مردم به تصاویر بیشتر شده است و اگر بر روی تصاویر خود از لینک‌های مرتبط استفاده کنید شما نیز می‌توانید ورودی قابل‌توجهی از سوی گوگل دریافت کنید و تصاویر استفاده‌شده در سایت شما جزو پیشنهادهای موتور جستجوی گوگل در نوار تصاویر قرار خواهد گرفت.

چینش تصاویر

برای هرچه بهتر دیده شدن تصاویر و ایجاد نظم در سایت خودتان، بهتر است از تصاویر با اندازه یکسان استفاده کنید. در این  صورت زمانی که کاربران وارد سایت شما می‌شوند از درهم بودن سایت و بی‌نظمی آن وحشت‌زده نمی شوند و به‌سرعت سایت شمارا ترک نخواهند کرد.

همچنین بهتر است با توجه به سلیقه خودتان یکی از چینش‌های وسط‌چین، چپ‌چین و یا راست‌چین را برای تمامی عکس‌ها انتخاب کنید و همه آن‌ها را در یک سمت قرار دهید که بهترین گزینه ازنظر ما انتخاب تصاویر بزرگ و قرار دادن آن‌ها در چینش وسط می‌باشد.

و اما در آخر

طبق تحقیقات علمی انجام‌شده توسط محققین، تصاویر تأثیر بالایی در مغز انسان‌ها ایجاد می‌کند به‌گونه‌ای که مطالبی که به همراه تصویر مرتبط و جذاب ارائه می‌شوند می‌توانند تا ۹۰% در ذهن خوانندگان بمانند؛ همچنین با توجه به آمار و ارقامی که از سوی منابع معتبر گوگل ارائه می‌شود؛ مقالاتی که دارای تصاویر مرتبط و باکیفیت هستند از ۴۷ درصد ترافیک بیشتر و همین طور تا ۲۰۰ درصد بیشتر در مشارکت کاربران و به اشتراک‌گذاری مقالات توسط کاربران تأثیر مثبت داشته اند.

امیدواریم با نگارش این مقاله شمارا در نوشتن محتوای جذاب و به‌یادماندنی یاری کرده باشیم.

از اینکه ایزی بیلد را برای خواندن انتخاب کرده‌اید صمیمانه سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا