فناوری

معرفی مک بوک ایر، مشخصات، قیمت

کمپانی اپل باساخت سری ایر از محصولات مک بوک خود دست به تحولاتی اساسی در طراحی و بخش سخت افزار این سری از محصولات خود زده است که خبر بسیار خوشحال کننده ای برای طرفداران مک بوک های کمپانی اپل می باشد چرا که مدت ها بود که طرفداران مک بوک های شرکت اپل از یکسان بودن طراحی محصولات این غول دیجیتال و تکنولوژی انتقاد می کردند. این تغیرات مربوط به کدام بخش ها می باشد؟ ویژگی منحصر به فرد این محصولات چه می باشد؟ ویژگی های سخت افزاری این سری جدید از محصولات کمپانی اپل چه می باشد؟

برای پاسخ به این پرسش ها در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از ویژگی های محصولات اپل بیشتر اشنا شویم.

معرفی مک بوک ایر، مشخصات، قیمت | ایزی بیل

مک بوک ایر اپل وارد رقابت شد

مهمترین سری از کامپیوترهای قابل حمل اپل، مدتی است که حداقل با توجه به قیمت آن زیر فشارهواداران خود قرار گرفته است چرا که رقبای زیادی در ویندوز در همان محدوده قیمت اما با مشخصات چشمگیرتر، جای می گیرند که کار را برای محصولات خانواده مک دشوار کرده اند. علاوه بر این ، به روزرسانی هرساله محصولات اپل یک تغیرات جزیی بوده است بنابراین تعجبی ندارد که هواداران مک بوک در سراسر دنیا توقع بیشتری از ایرها  داشته باشند.

مک بوک ایر 2020 برای باقی ماندن در عرصه رقابت بلاخره تغیر کرد و اکنون پردازنده چهارهسته ای آن و16 گیگابایت حافظه داخلی آن، بدون افزایش زیاد قیمت آن نسبت به مدل های نسل قبل خبر خوشحال کننده ای برای هواداران این محصول امریکایی می باشد. همچنین طراحی منحصر به فرد این سری از خانواده اپل و قطر بسیار نازک آن باعث محبوبیت بیشتراپل در بین هواداران خود شده است.

مک بوک ایر با استفاده از پردازشگر منحصر به فرد شرکت INTEL، ارتقا رم و فضای ذخیره سازی، باعث بهبود عملکرد و افزایش سرعت پردازش اطلاعات شده است. همچنین به لطف استفاده از پردازشگر M1 امکان استفاده از هسته های بیشتر در سری ایر وجود دارد که از دیگر ویژگی های قابل توجه این محصولات می باشد.

معرفی مک بوک ایر، مشخصات، قیمت | ایزی بیل

قیمت مک بوک ایر شگفتی دیگر این محصول

اپل با عرضه مک بوک ایر از همان ابتدا باعث غافلگیری هواداران خود شد چرا که ارزش نسخه پایه ای این محصول نسبت به سری نسل قبل کمتر، اما با مشخصات فنی برتر قیمت گذاری شده بود. MacBook Air در سطح ابتدایی مجهز به پردازنده دو هسته ای نسل دهم Intel Core i3 ، فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت (در مدل قبلی 128 گیگابایت است) و 8 گیگابایت حافظه رم با قیمت 999 دلار / 999 پوند / 1،599 دلار استرالیا عرضه شد. با توجه به اینکه مدل سطح ابتدایی MacBook Air (2019) با قیمت 1099 دلار / 1،099 پوند / 1،699 دلار استرالیا عرضه شد. در عصری که هزینه ها مدام روبه افزایش است، دیدن اینکه اپل سخت افزار جدیدتری را با قیمت ارزان تر عرضه می کند واقعاً خوشایند است.

اپل همچنین یک MacBook Air رده بالاتر با قیمت 1299 دلار / 1،299 پوند / عرضه کرد که این مدل  دارای یک پردازنده چهار هسته ای Intel Core i5 نسل دهم – (اولین باری است که پردازنده چهار هسته ای در MacBook Air گنجانده شده است( 512  گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت RAM  می باشد

اگر نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازشکر قدرتمندتری دارید می تئانید مک بوک ایر را با افزودن 2 برابر حافظه RAM، 2ترابایت فضای ذخیره سازی هارد SSD و پرذازنده قدرتمند CORE I7  INTEL را به قیمت 3349 دلار تهیه کنید و از کار کردن باسرعت وقدرت بالای آن لذت ببرید

طراحی مک بوک ایر

معرفی مک بوک ایر، مشخصات، قیمت | ایزی بیل

MacBook Air با ابعاد 11.97 x 8.36 x 0.63 اینچ )30.41 x 21.24 x 1.61 سانتی متربسیار نازک و سبک طراحی شده است.  این ابعاد کمی ضخیم تر از مدل 2019 است و وزن MacBook Air 2020 نیز کمی بیشتر است و 2.8 پوند (1.29 کیلوگرم) وزن دارد (در مقایسه با وزن 2.75 پوند (1.25 کیلوگرم) مدل 2019).

در این سری از مدل های مک، اپل تمام پورت های اضافی را حذف کرده است و به جای آن تنها از 2 پورت Thunderbolt 3 (USB-C) به همراه یک جک صوتی استفاده کرده است که مزایای استفاده از پورت های Thunderbolt 3، استفاده از سرعت فوق العااده بیشتر در انتقال داده ها (تا 40 گیگابایت بر ثانیه)، امکان اتصال چند دستگاه به طور همزمان و افزایش قدرت و عملکرد دستگاه می باشد. همچنین این پورت ها این ویژگی را دارند تا تصاویری با کیفیت 6K را برروی مانیتورهای سازگار منتقل کنند و علاوه بر این پورت های Thunderbolt 3 به عنوان شارژر هم استفاده می شود. همچنین حذف پورت های مختلف از بدنه دستگاه، زیبایی آن را افزایش داده است و از وزن آن کم کرده است.

این سری از مک بوک ایر ها در سه رنگ خاکستری، طلایی و یا نقره ای در دسترس اند که از نظر طراحی خارجی یا رنگ بندی تفاوت آنچنانی با نسل قبلی خود پیدا نکرده اند اما تفاوت اصلی هنگام باز کردن مک بوک و استفاده از صفحه کلید آن مشخص می شود. در سری 2020 مک بوک ایر، به جای صفحه کلید پروانه ای از صفحه کلید magic  استفاده شده است. این صفحه کلید به گونه ای طراحی شده است تا از مشکلاتی نظیر گیرکردن ذرات گرد وغبار در لا به لای کلید ها جلوگیری شود و همچنین هنگام خراب شدن یک کلید می توان آن را به تنهایی تعویض کرد و دیگر نیازی به تعویض کل صفحه کلید و بیرون ریختن دل و روده دستگاه نیست.

معرفی مک بوک ایر، مشخصات، قیمت | ایزی بیل

صفحه نمایش دستگاه مانند سری های قبل می باشد و تفاوت زیادی در آن ایجاد نشده است. صفحه نمایش این دستگاه در غالب یک صفحه نمایش 13.3 اینچی با نور پس زمینه LED، فناوری IPS و رزولوشن بومی 12560*1600 ارایه شده است که تراکم پیکسل 227 پیکسل در هر اینچ برای وضوح بالاتر صفحه نمایش در آن بکار رفته است.همانند مدل سال گذشته ، صفحه MacBook Air 2020 از فناوری True Tone نیز بهره می برد که به طور خودکار دمای رنگ نشان داده شده روی صفحه را بر اساس نور محیط تنظیم می کند.

عمر باتری مک بوک ایر2020

طبق گفته اپل مک بوک ایر 2020 توتنایی ذخیره باتری به مدت 11 ساعت به صورت استفاده مداوم را دارا می باشد اما طبق نتایج آزمایشات انجام شده هنگام انجام عملیات های سنگین و استفاده همزمان از چند برنامه طول عمر باتری کاهش می یابد و به تا ساعت می رسد.

با توجه به توضیحات گفته شده مک بوک ایر 2020 برای انجام عملکرد های روتین و روزمره  با توجه به قیمت آن یک انتخاب مناسب می باشد اما اگر به دنبال انجام کار های سنگین هستید بهتر است از سری های پرو که توان و قدرت بیشتری دارند استفاده کنید

معرفی مک بوک ایر، مشخصات، قیمت | ایزی بیل

امیدوارم که با نوشتن این مقاله شمارا در یک انتخاب مناسب راهنمایی کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا