سبک زندگیمسافرت رفتن

بهترین شهر برای مسافرت در پاییز

برای شمایی که خوش سفر هستید و ترجیح می دهید اوقات فراغت خودتونو به جای تماشای فیلم و یا بازی های ویدئویی با مسافرت پر کنید، شهرهای اصفهان، شیراز، یزد و کرمان بهترین گزینه ها برای سفر کردن در فصل پاییز هستند. این چهار شهر به دلیل جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منحصر به فردی که دارند، لحظات به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می آورند. بنابراین کمربنداتون رو ببنید و چک لیست وسایل لازم برای مسافرت را هم تیک بزنید تا باهم به سفر در این شهر ها بپردازیم:

در اصفهان می‌توانید طعم آثار هنری و تاریخی دوران صفویه را بچشید و با سفر به شیراز می توانید با آثار تاریخی هخامنشیان و دوره‌های زندیه، احساس اصالت و تمدن را با بند بند وجودتان حس کنید.

یزد با مناظر زیبای کویری و معماری متفاوت خودش گردشگران را جذب می‌کند و کرمان با معماری خیره‌کننده و آثار باستانی در دل کویر، مقصدی مناسب برای سفر در پاییز است. به همین دلیل، در ادامه این مقاله از ایزی بیلد به هر یک از این شهرها سفر میکنیم تا با توصیف ویژگی های دقیق تر هر یک از آنها خودتون متوجه دلیل پیشنهاد ما بشوید.

خوشا شیراز و وصف بی مثالش !

اگر قبلا به شیراز سفر کرده باشید با شنیدن این عبارت قطعا یاد و خاطره عطر بهار نارنج در کوچه پس کوچه های شیراز برای شما تداعی خواهد شد. این میوه خوش‌عطر نماد شهر شیراز شده است شهری که به گونه ای با تاریخ و تمدن ایران عجین شده است. دیدنی‌ها و تجربه‌های این شهر به قدری جذاب است که شما بارها و بارها ممکن است تصمیم به تکرار این سفر هیجان انگیز داشته باشید.

شیراز در هر فصلی از سال زیبایی خود را دارد و نمی‌توان به آن فصل خاصی نسبت داد. این شهر همیشه دلنشین و زیباست. در سفر به شیرازدر فصل پاییز، زمانی را تجربه خواهید کرد که همه چیز در اطراف شما نارنجی و زرد رنگ خواهد بود. یادتان باشد که اگر در فصل پاییز به شیراز سفر کردید از جاهای دیدنی مانند باغ ارم، نارنجستان قوام، مسجد صورتی، آرامگاه سعدی و حافظ، تخت جمشید باشکوه و آرامگاه کوروش کبیر حتما دیدن کنید و از شکوه و عظمت آنها لذت ببرید.

مسافرت به شیراز در فصل پاییز

سفر به اصفهان در فصل پاییز

اصفهان در کتب تاریخی با قومیت‌های مختلف مانند فارس، بختیاری، ارمنی، یهودی و آذری از دیرباز معروف بوده است. شاهکارهای هنری معماری ایرانی و قلعه‌های تاریخی در سراسر اصفهان وجود دارند که لحظاتی با عطر دلنشین خاطرات سفر در زمان را در ذهن مسافران به ارمغان می‌آورند.

قلعه آتشگاه، سارویه، تبرک، کهن دژ، گارد دژ، میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، کاخ چهل ستون، مسجد شیخ لطف‌الله و … در کنار آثار تاریخی مختلفی مانند گنبدها، کاشی‌کاری‌ها، گچ‌کاری‌ها، دیوارنگاری‌ها و خطاطی‌ها از بهترین نمونه‌های معماری ایرانی است که همه این وقایع تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری ایرانی است که به طور خلاصه در اصفهان گرد هم آمده اند. بنابراین، تور اصفهان در هر فصلی از سال، به ویژه در پاییز، تجربه‌ای دیدنی به حساب می آید.

سفر به شهر یزد در فصل پاییز، یک تجربه گردشگری فراموش‌نشدنی

نوبتی هم که باشه دیگه نوبته یزد رسیده، این شهر پرآوازه یک جاذبه جهانی – ایرانی است که هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر محلی و خارجی است. یزد با جاذبه‌های فراوان خود و امکانات رفاهی مناسب برای مسافران، دیگر نیازی به دلیل ندارد که چرا هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به دیدن و گردش در این شهر زیبا و خوش‌آب‌وهو می پردازند. یزد در هر فصلی از سال جذاب است این جذابیت در فصل پاییز به اوج خودش میرسد.

صنایع‌ دستی و سوغات یزد جز مشهوترین سوغاتی ها محسوب می شوند و نگاهی به تاریخچه این شهر نشان می‌دهد که مردمان آن از مذاهب مختلف گرد هم آمده اند اما به زبان پارسی با لهجه‌ای محلی بسیار دلنشین صحبت می‌کنند و کمتر تحت تأثیر واژه‌ها و ترکیبات غیرفارسی قرار گرفته‌اند.

اگر به یزد سفر کردید حتما از مکان های دیدنی مانند باغ دولت‌آباد، مسجد جامع، مجموعه امیرچخماق و آتشکده تاریخی در بافت تاریخی یزد بازدید کنید. همچنین، یک روز را برای دیدن مناظر طبیعی زیبا و تاریخ یزد در شهرهای چک و چک و میبد اختصاص بدهید.

سفر به یزد در فصل پاییز

سفر به کرمان در فصل پاییز، یک تجربه تکرار نشدنی

شهر کرمان یکی دیگر از شهرهای جذاب گردشگری در ایران است که در فصل پاییز دارای آب و هوای معتدل و دلپذیری است. این شهر با تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌های دیدنی، تاریخ زیبا و امکانات گردشگری مناسب برای مسافران از تمامی نقاط جهان، هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند.

کرمان با تاریخچه‌ای متمایز و دارای جاذبه‌های زیاد، به عنوان یک مقصد برتر برای سفر در فصل پاییز مطرح است. شما در این شهر بسیاری از عجایب را خواهید دید؛ از جمله گنبد جبلیه، باغ فتح‌آباد، بازار کرمان (که یکی از بزرگترین بازارهای جهان است)، حمام و مسجد گنجعلی‌خان. علاوه بر آنها یکی از زیبا ترین مناطق گردشگری در دل کویر کرمان به نام باغ شاهزاده ماهان است که آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی در آنجا قرار دارد.

سفر به شهر های ساحلی و تفریحی در فصل پاییز

از میان شهرهای کویری و تاریخی که بگذریم، یکی از بهترین شهرها برای مسافرت در پاییز شهرهای ساحلی و تفریحی هستند. در این فصل، شرایط آب و هوایی خنک و دلپذیری در مناطق ساحلی فراهم میشود و گردشگران هوای معتدل تری را تجربه خواهند کرد؛ همچنین، نسیم خنک ساحل دریا نیز در این شهرها احساس می‌شود.

کیش، قشم و چابهار از بهترین شهرهای ساحلی برای سفر در پاییز هستند که در ادامه با ویژگی ها و دلایلی که این شهر ها را به مقصد مناسب برای مسافرت در فصل پاییز تبدیل کرده اند می پردازیم.

تعداد زیادی از ما با جاذبه‌های گردشگری جزیره‌های کیش، قشم و بندر چابهار آشنا هستیم. این سه مقصد گردشگری در فصل پاییز و زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی مطبوع و زیبایی‌های طبیعی بسیار جذاب و مورد توجه هستند.

جاذبه‌های این جزایر با مناظر زیبا در فصل پاییز و زمستان خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین، از ترافیک و شلوغی‌های گردشگری تابستانی دیگر خبری نخواهد بود که این موضوع به تنهایی رفتن به مسافرت در پاییز به این شهرها را چند برابر می کند.

سفر به چابهار در فصل پاییز؛ تجربه ای سرشار از احساسات و رنگ ها

این شهر بندری با دو اسکله بزرگ شهید کلانتری و شهید بهشتی و وجود کشتی های اقیانوس پیما به یکی از مقاصد گردشگری بزرگ تبدیل شده است. همچنین، چابهار به عنوان یکی از مناطق آزاد بازرگانی ایران شناخته می‌شود و این موضوع برای بسیاری از گردشگران مورد توجه قرار گرفته است. مردمان این منطقه با لباس‌های محلی بلوچی و مهمان‌نوازی خود شناخته می‌شوند. همچنین، آب و هوای این شهر در فصل پاییز بسیار دلپذیر است.

در سفر به چابهار، شما فرصت دیدن جاذبه‌هایی چون تالاب لیپار صورتی، کوههای مریخی، سواحل شنی و صخره‌ای با مناظر زیبا و همچنین روستاهای تیس و مسجو و پلاژ‌های معروف را خواهید داشت. اگر تمایل به تفریح بیشتر دارید، روستاهای درک، کوه های گل‌افشان و بندر گواتر نیز به شما فرصتی برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز را ارائه می دهند.

جزیره کیش بهترین گزینه برای سفر در پاییز

کیش نیز به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر در فصل پاییز شناخته می‌شود. این جزیره با امکانات فراوانی برای مسافران و توریست‌ها به عنوان یک مقصد پرطرفدار جذب گردشگر شناخته شده است. در سفر به کیش ، شما می‌توانید از دریای آرام و ساحل زیبای آن لذت ببرید و در برنامه‌های تفریحی متنوعی شرکت کنید. همچنین، دو شهر تاریخی به نام‌های کاریز و حریره نیز در کیش وجود دارند که می‌توانند لذت مسافرت در پاییز را برای شما دوچندان کند.

سفر به کیش در فصل پاییز

سفر به قشم تجربه‌ای خاص برای مسافرت در فصل پاییز

جزیره قشم هم به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای سفر در فصل پاییز شناخته می‌شود. مناظر زیبای قشم به شما تجربه‌ای منحصر به فرد ارائه می‌دهد و همچنین قیمت‌های مناسب در این سفر جذابیت آن را افزایش می‌دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا